Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
veijo317
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Tilauksen peruuttaminen asiakaspalvelun kautta

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Olen viime aikoina asioinut Telian "asiakaspalvelun" kanssa useita kertoja. Ihmettelin viimeksi eilen puhelimessa minne asiakaspalvelusta on hävinnyt osaaminen. Annetaan neuvoja joille sitten Telian toinen taho nauraa. Jos pyydän liittymä sopimuksen perumista ei sitä ehtojenne mukaisesti osata/haluta tehdä heti asiakaspalvelussa vaan käsketään tehdä peruutus lomakkeella joka roikkuu viikkoja jossakin ennen käsittelyä. Nyt peruutus sitten

odottaa josko joku viitsisi sen käsitellä! Onko perehdytys täysin pielessä vai mikä mättää. 

Edit HannaSu: muokattu hieman otsikkoa.

41 vastausta
kustaa1967
Konkari
  • 332 custom-general.kudos
  • 805 custom-general.replies
  • 23 custom-general.solutions

@TeroRe  kirjoitti:

Miksi laittaa kysymys kaikkien julkisesti ruodittavaksi, kun voi hoitaa saman asian kahdenkeskisessä keskustelussa järjestävän tahon kanssa? Ja tämä kun vielä muistetaan, että siellä julkisella puolella asiat eivät jokaisessa tapauksessa edes ratkea. Ei nämä sulje toisiaan pois, molempia voidaan tehdä, mutta käytännössä pelkään että keskustelu hiipuu julkisella puolella ja näin siitä ei saa enää oikein kukaan hyötyä.

Näin ei pitäisi ainakaan olla, meillä on ohje ratkoa ongelmaa mahdollisimman paljon ennen kuin kysyjä ohjataan asiakaspalvelukanaviin. Näin siitä jää myös mahdollisesti muille saman ongelman kanssa painiville ainakin alustavat ohjeet miten toimia tai mitä asiaan liittyy.

Tämä julkinen ratkominen tai sen yrittäminen on tärkeää myös siksi, että näin jää jälki siitä mistä ongelma johtuu. Onko se meidän tuotteissa tai vaikka verkossa, tai vaihtoehtoisesti esim. asiakkaan laitteissa ja niin edelleen. 

Ymmärrän kyllä , että operaattori ei halua omia mokiaan ruotia julkisesti ja siksi ne haudataan Yhteisöltä piiloon. Yli kymmenen vuoden kokemuksella voin sanoa , että siellä yksityiskanavassa asia selitetään aina operaattorille suostuisammassa valossa , varsinkin jos käy ilmi , että asiakkaan osaaminen ei riitä kriittiseen arvointiin. Vastaukset tuppaa olemaan liian usein hiukan totuuden vierestä tai sitten muuten vaan ympäripyöreitä.

Julkisessa yhteisössä on aina henkilöitä , joilla on ammattitaitoa arvioida operaattorin vastauksia ja tarvittaessa oikaista virheellisyyksiä. Siitä on hyötyä ihan kaikille asiakkaille ja se on sitä vertaistukea parhaimmillaan.

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5513 custom-general.kudos
  • 5123 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

@kustaa1967  kirjoitti:
Julkisessa yhteisössä on aina henkilöitä , joilla on ammattitaitoa arvioida operaattorin vastauksia ja tarvittaessa oikaista virheellisyyksiä. Siitä on hyötyä ihan kaikille asiakkaille ja se on sitä vertaistukea parhaimmillaan.

Juuri noin.

Tarkennan siis vielä, ettei varmasti ole epäselvää, että minä nimenomaan haluan, että ruodimme asioita julkisesti. Ja minä nimenomaan pelkään, että jos Yhteisöstä tehtäisiin joskus aspakanava niin julkisen ruodinnan sijaan käytäisiin "vain" kahdenkeskisiä keskusteluita kulissien takana.

Meitä saa ja pitää arvostella. Saa kertoa mikä ei toimi. Ei meillä ole salattavaa. Joskus olisi toki hyvä kuulla myös jos joku toimii 🙂

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

kustaa1967
Konkari
  • 332 custom-general.kudos
  • 805 custom-general.replies
  • 23 custom-general.solutions

@TeroRe  kirjoitti:

@kustaa1967  kirjoitti:

Juuri noin.

Tarkennan siis vielä, ettei varmasti ole epäselvää, että minä nimenomaan haluan, että ruodimme asioita julkisesti. Ja minä nimenomaan pelkään, että jos Yhteisöstä tehtäisiin joskus aspakanava niin julkisen ruodinnan sijaan käytäisiin "vain" kahdenkeskisiä keskusteluita kulissien takana.

Meitä saa ja pitää arvostella. Saa kertoa mikä ei toimi. Ei meillä ole salattavaa. Joskus olisi toki hyvä kuulla myös jos joku toimii 🙂

Ihan turha pelko , sillä ei niin ole käynyt kilpailijallakaan , pikemminkin päinvastoin. Ensin ruoditaan asiaa yhteisesti ja ohjeistetaan kysyjää mitä yksityiskanavassa pitää kysellä , mikäli kysyjän osaaminen ei vaikuta riittävältä.

Lopuksi pyydetään kysyjää kertomaan julkisesti kuinka asiassa kävi. Se hyödyttää kaikkia.

Poksuvau
Vakiokalustoa
  • 76 custom-general.kudos
  • 80 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

@TeroRe  kirjoitti:

@kustaa1967  kirjoitti:

Juuri noin.

Noin ei tule käymään jos jatkatte kuten nyt, mutta lisäätte option hoitaa asia julkisen keskustelun jälkeen.

Siihen asti, olisi hyvä jos Yhteystiedot-sivuillanne olisi maininta ettei sitä henkilökohtaista apua saa täältä.

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri

@Poksuvau  kirjoitti:

Siihen asti, olisi hyvä jos Yhteystiedot-sivuillanne olisi maininta ettei sitä henkilökohtaista apua saa täältä.

Tarkoitattanet tätä:

https://www.telia.fi/asiakastuki/yhteystiedothttps://www.telia.fi/asiakastuki/yhteystiedot

Kiitos kun nostit esille, tarkennetaan tuota vielä. Varmasti voisi vielä olla selvemmin kerrottu.

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Telia 5G lähettiläät

Yaria
Kommentaattori
  • 7 custom-general.kudos
  • 25 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Kyllä se chatti löytyy DNA:ltakin ja sieltä saa oikeasti vastauksiakin. Lisäksi siellä säilyy keskusteluhistoria, kun Telian chatti sen historian piilottaa ja kuvakaappaukset on estetty, jotta viestihistorian säilyttäminen todisteena luvatusta olisi mahdollisimman vaikeata. Tällöin samasta aiheesta jatkaminen on ihan eri tasolla kyllä kilpailijalla.

Lisäksi Telialla muut asiakaspalvelijat eivät edes puutu muiden tekemisiin. Itsekin odotan nyt erään asiakaspalvelijan yhteydenottoa, koska muut eivät tee asialle mitään. Soittelen vain perään, että onko Marjoa näkynyt! 😂

Yaria
Kommentaattori
  • 7 custom-general.kudos

Loistava vertaus Telia yhteisöstä tuo ompeluseura!

Minusta tämä taas on pelkkä moderaattoreiden suojatyöpaikka. 

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri

@Yaria  kirjoitti:

Kyllä se chatti löytyy DNA:ltakin ja sieltä saa oikeasti vastauksiakin. Lisäksi siellä säilyy keskusteluhistoria, kun Telian chatti sen historian piilottaa ja kuvakaappaukset on estetty, jotta viestihistorian säilyttäminen todisteena luvatusta olisi mahdollisimman vaikeata. Tällöin samasta aiheesta jatkaminen on ihan eri tasolla kyllä kilpailijalla.

Jep, taitaa nykyään olla kaikilla firmoilla chatit käytössä. Pointti olikin siinä, että meillä se on aina auki. 365 päivää vuodessa. Arkena ja pyhänä. Aikaisin aamulla ja myöhään illalla. Yölläkin. Aina.

Chatissa käydyt keskustelut tallentuvat Minun Telian Viestintäkeskukseen, siellä ne on tallessa kuten esimerkiksi sopimukset, kaikki samassa paikassa. Kuvankaappauksia ei tarvitse edes miettiä.

@Yaria  kirjoitti:

Lisäksi Telialla muut asiakaspalvelijat eivät edes puutu muiden tekemisiin. Itsekin odotan nyt erään asiakaspalvelijan yhteydenottoa, koska muut eivät tee asialle mitään. Soittelen vain perään, että onko Marjoa näkynyt! 😂

Luin ketjusi pelituolin palautukseen liittyen. En tiedä taustoja mutta oletan, että kyse on siitä että monen ihmisen ei kannata selvittää samaa asiaa vaan on parempi odottaa sitä, joka asiaa on jo lähtenyt selvittämään. Uskoisin näin.

@Yaria  kirjoitti:

Loistava vertaus Telia yhteisöstä tuo ompeluseura!

Minusta tämä taas on pelkkä moderaattoreiden suojatyöpaikka. 

Kiitos palautteesta. Suosittelen, että tsekkaat nämä Yhteisön etusivun kautta löytyvän linkit siitä mikä Yhteisö on. Asiakkaita varten ja yhdessä asiakkaiden kanssa tätä teemme 🙂

Kuvankaappaus Yhteisön etusivulta, näistä kannattaa aloittaa Yhteisöön tutustuminenKuvankaappaus Yhteisön etusivulta, näistä kannattaa aloittaa Yhteisöön tutustuminen

Tero, Yhteisömanageri

Telia 5G lähettiläät

Yaria
Kommentaattori
  • 7 custom-general.kudos

@TeroRe Olen ollut Yhteisön jäsen 5 vuotta. Tiedän kyllä mikä tämä on.

Mitään muuta hyötyä tästä ei ole saanut, kuin satunnaiset mahdollisuudet päästä testaamaan jotakin tuotetta/palvelua, jolloin palautteesta oli oikeasti apuakin. Itse olen ollut Freedome-pilotissa.

Mutta eipä noihinkaan oteta samoja henkilöitä kahteen kertaan.

Se ettei toinen asiakaspalvelun työntekijä puutu toisen tekemisiin tarkoittaa helpommin kyllä käytännössä sitä, ettei myöskään yhden virheitä korjaa kukaan, tai vie saamattoman henkilön keskeneräisiä asioita eteenpäin. Olen ollut asiakaspalvelun esimies. 

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri

@Yaria  kirjoitti:

@TeroRe Olen ollut Yhteisön jäsen 5 vuotta. Tiedän kyllä mikä tämä on.

Mitään muuta hyötyä tästä ei ole saanut, kuin satunnaiset mahdollisuudet päästä testaamaan jotakin tuotetta/palvelua, jolloin palautteesta oli oikeasti apuakin. Itse olen ollut Freedome-pilotissa.

Mutta eipä noihinkaan oteta samoja henkilöitä kahteen kertaan.

Hyvä hyvä. Piloteissa meillä ei ole rajoituksia, kyllä niihin voi osallistua vaikka jokaiseen, jos muutoin "ehdot" täyttyvät (piloteissa voi olla jotain rajoituksia siinä ketä siihen haetaan mukaan). En voi paljastaa vielä mutta tähän yhteiskehittelyyn yhdessä asiakkaiden kanssa meillä on tulossa aika hienoja juttuja. Jäähän kuulolle ja hyppää mukaan kun sen aika on.

Olet kuitenkin jotain hyötyä saanut Yhteisöstä ja hyvä niin. Jos mietitään tuota pelituolin palautusta niin tosiaan juuri sinua Yhteisön kautta emme voi auttaa (asiakaspalvelu on oikea paikka ja heidän kanssaan oletkin asioinut jo). Mutta. Koska toit epäkohdan esille niin se on mahdollisuus meille. Mahdollisuus parantaa palvelua jotta tulevaisuudessa, jos joku on samassa tilanteessa, että haluaa palauttaa suuren/raskaan tuotteen, niin meillä voisi silloin olla asia toisin. En lupaa että niin käy mutta lupaan, että asia otetaan tarkasteluun meidän laitepuolella. Siksi meillä Yhteisö on olemassa, kuuntelemme ja pyrimme parantamaan jatkossa.

Ymmärrän toki ettei tämä lämmitä juuri nyt, tämä kirjoitus ei laita postia pakettia sieltä noutamaan. Halusin kuitenkin kertoa, että keskusteluista ja epäkohtien esiintuomisesta on isossa kuvassa hyötyä molemmin puolin.

@Yaria  kirjoitti:

Se ettei toinen asiakaspalvelun työntekijä puutu toisen tekemisiin tarkoittaa helpommin kyllä käytännössä sitä, ettei myöskään yhden virheitä korjaa kukaan, tai vie saamattoman henkilön keskeneräisiä asioita eteenpäin. Olen ollut asiakaspalvelun esimies. 

Ymmärrän että olet vihainen ja ärsyyntynyt. Niin olisin minäkin, kauan on mennyt aikaa odotellessa ohjeita ja asian ratkaisua. Pahoittelut siitä, ei hyvä. Pysyn kuitenkin kannassani, jos jotain luvataan niin se pidetään ja sen ihmisen toimesta, joka otti asian niin sanotusti vastaan. Tiedän, että laiteasiakaspalvelussa on ruuhkaa ja se ainakin vaikuttaa tai on vaikuttanut viiveeseen.

Tero, Yhteisömanageri

Telia 5G lähettiläät