Telia Yhteisö

Keskustelua digistä ja sen ilmiöistä

Millainen on sinun Teliasi?

peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 

Kärsimätön soittaja vai Telian liittymä?



Highlighted
Talonpoika
Rekisteröitynyt: ‎20-06-2017
Kirjoituksia: 4
1/18

Kärsimätön soittaja vai Telian liittymä?

Ihmetteletkö, miten kärsimättömiä puhelimenkäyttäjiä ihmiset nykyään ovat? Kun saat puhelun, soittaja sulkee puhelimen ennen kuin ehdit vastata. Jotkut puolestaan sulkevat vastaamatta puhelimen muutaman hälytysäänen jälkeen, vaikka kyseessä olisi hyväkin kaveri, ja kuuluu tuut tuut tuut…

 

Sitten selvisi salamana, mistä voi olla kyse: Telian liittymä.

 

Luulin, että puhelimessani tai liittymässäni on vikaa tai jokin asetus pielessä, joten otin viimein yhteyttä Telian chattipalveluun. Kokeiltiin monta kertaa, kunnes tyyppi totesi, että vikaa ei ole, vaan kaikki toimii, kuten pitääkin. 

Tässä pihvi: jos sinulla on Telian liittymä, etkä ehdi 30 sekunnissa vastata puheluun, puhelu katkeaa, ja soittaja ihmettelee, miksi löit luurin korvaan. Jos sinulla on vastaajapalvelu, puhelu menee vastaajaan, ja soittaja lopettaa siihen. Kukapa haluaisi sanella asioitaan puhelinvastaajaan? En minä ainakaan.

 

Jotta ehtisi vastata 30 sekunnissa, puhelin pitää olla koko ajan suunnilleen kädessä. Se ei saa olla toisessa huoneessa, ei laukussa, eikä sinulla saa olla kintaita tai muita käsineitä, eikä mitään ylimääräisiä sekunteja kuluttavaa puuhaa, sinun pitää osua kertaheitolla oikealla liikkeellä vastauskuvakkeeseen, ja sen pitää toimia heti.

 

Mitään perustelua typerälle 30 sekunnin aikarajalle ei kerrottu. Se vain kuuluu Telian uuteen hienoon vastaajapalveluun ja sillä siisti, eikä sitä voi muuttaa. Asiakkaille sitä ei ole kerrottu. Muilla operaattoreilla ei ole tuollaista ”palvelua”, joten olen vaihtamassa operaattoria.

 

Telia disconnecting people.

17 vastausta
VIP
Rekisteröitynyt: ‎15-08-2015
Kirjoituksia: 1 177
2/18

Vs: Kärsimätön soittaja vai Telian liittymä?


Junttimaisteri kirjoitti:

Ihmetteletkö, miten kärsimättömiä puhelimenkäyttäjiä ihmiset nykyään ovat? Kun saat puhelun, soittaja sulkee puhelimen ennen kuin ehdit vastata. Jotkut puolestaan sulkevat vastaamatta puhelimen muutaman hälytysäänen jälkeen, vaikka kyseessä olisi hyväkin kaveri, ja kuuluu tuut tuut tuut…

 

Sitten selvisi salamana, mistä voi olla kyse: Telian liittymä.

 

Luulin, että puhelimessani tai liittymässäni on vikaa tai jokin asetus pielessä, joten otin viimein yhteyttä Telian chattipalveluun. Kokeiltiin monta kertaa, kunnes tyyppi totesi, että vikaa ei ole, vaan kaikki toimii, kuten pitääkin. 

Tässä pihvi: jos sinulla on Telian liittymä, etkä ehdi 30 sekunnissa vastata puheluun, puhelu katkeaa, ja soittaja ihmettelee, miksi löit luurin korvaan. Jos sinulla on vastaajapalvelu, puhelu menee vastaajaan, ja soittaja lopettaa siihen. Kukapa haluaisi sanella asioitaan puhelinvastaajaan? En minä ainakaan.

 

Jotta ehtisi vastata 30 sekunnissa, puhelin pitää olla koko ajan suunnilleen kädessä. Se ei saa olla toisessa huoneessa, ei laukussa, eikä sinulla saa olla kintaita tai muita käsineitä, eikä mitään ylimääräisiä sekunteja kuluttavaa puuhaa, sinun pitää osua kertaheitolla oikealla liikkeellä vastauskuvakkeeseen, ja sen pitää toimia heti.

 

Mitään perustelua typerälle 30 sekunnin aikarajalle ei kerrottu. Se vain kuuluu Telian uuteen hienoon vastaajapalveluun ja sillä siisti, eikä sitä voi muuttaa. Asiakkaille sitä ei ole kerrottu. Muilla operaattoreilla ei ole tuollaista ”palvelua”, joten olen vaihtamassa operaattoria.

 

Telia disconnecting people.


Komppaan. Varsinkin autoillessa toivoisi pidempää aikaa, joskus ei vain ole turvallista paikkaa pysähtyä. Ajaessa en periaatteesta puhelimeen koske, eikä kaikissa autoissa vielä ole sellaista autosarjaa, jotta puhelimeen vastaaminen onnistuisi ratin painikkeista. Saisi kyllä hälyyttää pidempään.

 

Takaisin en myöskään soita, varsinkaan numeroihin, joita en entuudesta tunne eivätkä Fonecta Callerista löydy.

Suutari
Rekisteröitynyt: ‎24-03-2016
Kirjoituksia: 48
3/18

Vs: Kärsimätön soittaja vai Telian liittymä?


Junttimaisteri kirjoitti:
snip ... 30s ... snip

Telia disconnecting people.


samoilla linjoilla, pitäisi tuo hälytysaika olla 120 sekuntia keskiverto tilanteeseen. varmaan kelpaisi useimmille. tosin vastaajien soitonsiirroissa voisi max olla 99 s ja oletus olla esim 30 s.

 

itselläni on puheluita vähän joten tuo ei haittaa minua pahasti ja yleensä numerokin jää.

 

jostain luin että gsm/3gpp standardit määrittelee tuon ajan 30 sekunniksi (ei nyt lähteitä). joten vika ei oikein ole operaattoreissa. hälytysaika on ollut suurempi kuin 30 s joillakin operaattoreilla tai liittymillä.

0 tykkäystä
VIP
Rekisteröitynyt: ‎26-12-2013
Kirjoituksia: 4 162
4/18

Vs: Kärsimätön soittaja vai Telian liittymä?


Purnipsi kirjoitti:

Junttimaisteri kirjoitti:

Ihmetteletkö, miten kärsimättömiä puhelimenkäyttäjiä ihmiset nykyään ovat? Kun saat puhelun, soittaja sulkee puhelimen ennen kuin ehdit vastata. Jotkut puolestaan sulkevat vastaamatta puhelimen muutaman hälytysäänen jälkeen, vaikka kyseessä olisi hyväkin kaveri, ja kuuluu tuut tuut tuut…

 

Sitten selvisi salamana, mistä voi olla kyse: Telian liittymä.

 

Luulin, että puhelimessani tai liittymässäni on vikaa tai jokin asetus pielessä, joten otin viimein yhteyttä Telian chattipalveluun. Kokeiltiin monta kertaa, kunnes tyyppi totesi, että vikaa ei ole, vaan kaikki toimii, kuten pitääkin. 

Tässä pihvi: jos sinulla on Telian liittymä, etkä ehdi 30 sekunnissa vastata puheluun, puhelu katkeaa, ja soittaja ihmettelee, miksi löit luurin korvaan. Jos sinulla on vastaajapalvelu, puhelu menee vastaajaan, ja soittaja lopettaa siihen. Kukapa haluaisi sanella asioitaan puhelinvastaajaan? En minä ainakaan.

 

Jotta ehtisi vastata 30 sekunnissa, puhelin pitää olla koko ajan suunnilleen kädessä. Se ei saa olla toisessa huoneessa, ei laukussa, eikä sinulla saa olla kintaita tai muita käsineitä, eikä mitään ylimääräisiä sekunteja kuluttavaa puuhaa, sinun pitää osua kertaheitolla oikealla liikkeellä vastauskuvakkeeseen, ja sen pitää toimia heti.

 

Mitään perustelua typerälle 30 sekunnin aikarajalle ei kerrottu. Se vain kuuluu Telian uuteen hienoon vastaajapalveluun ja sillä siisti, eikä sitä voi muuttaa. Asiakkaille sitä ei ole kerrottu. Muilla operaattoreilla ei ole tuollaista ”palvelua”, joten olen vaihtamassa operaattoria.

 

Telia disconnecting people.


Komppaan. Varsinkin autoillessa toivoisi pidempää aikaa, joskus ei vain ole turvallista paikkaa pysähtyä. Ajaessa en periaatteesta puhelimeen koske, eikä kaikissa autoissa vielä ole sellaista autosarjaa, jotta puhelimeen vastaaminen onnistuisi ratin painikkeista. Saisi kyllä hälyyttää pidempään.

 

Takaisin en myöskään soita, varsinkaan numeroihin, joita en entuudesta tunne eivätkä Fonecta Callerista löydy.


Keskity ajaessasi ajamiseen äläkä puhelimeesi Hymiö Onnellinen Anna soida, jos jokin tärkeä asia, varmasti yrittää pian uudelleen. Sitä varten on keksitty "vastaajakin"... Itsekin soitan vaikka 3 kertaa peräkkäin niin varmasti vastaanottaja tietää on kiireinen asia... 

Onko heikko matkapuhelimen kuuluvuus? Mittaa matkapuhelinverkon kuuluvuuksia Cellmapper-sovelluksella, saatavilla täältä ja ohje . Uusi kartta täältä BETA:na
VIP
Rekisteröitynyt: ‎15-08-2015
Kirjoituksia: 1 177
5/18

Vs: Kärsimätön soittaja vai Telian liittymä?


olkitu kirjoitti:

Purnipsi kirjoitti:

Junttimaisteri kirjoitti:

Ihmetteletkö, miten kärsimättömiä puhelimenkäyttäjiä ihmiset nykyään ovat? Kun saat puhelun, soittaja sulkee puhelimen ennen kuin ehdit vastata. Jotkut puolestaan sulkevat vastaamatta puhelimen muutaman hälytysäänen jälkeen, vaikka kyseessä olisi hyväkin kaveri, ja kuuluu tuut tuut tuut…

 

Sitten selvisi salamana, mistä voi olla kyse: Telian liittymä.

 

Luulin, että puhelimessani tai liittymässäni on vikaa tai jokin asetus pielessä, joten otin viimein yhteyttä Telian chattipalveluun. Kokeiltiin monta kertaa, kunnes tyyppi totesi, että vikaa ei ole, vaan kaikki toimii, kuten pitääkin. 

Tässä pihvi: jos sinulla on Telian liittymä, etkä ehdi 30 sekunnissa vastata puheluun, puhelu katkeaa, ja soittaja ihmettelee, miksi löit luurin korvaan. Jos sinulla on vastaajapalvelu, puhelu menee vastaajaan, ja soittaja lopettaa siihen. Kukapa haluaisi sanella asioitaan puhelinvastaajaan? En minä ainakaan.

 

Jotta ehtisi vastata 30 sekunnissa, puhelin pitää olla koko ajan suunnilleen kädessä. Se ei saa olla toisessa huoneessa, ei laukussa, eikä sinulla saa olla kintaita tai muita käsineitä, eikä mitään ylimääräisiä sekunteja kuluttavaa puuhaa, sinun pitää osua kertaheitolla oikealla liikkeellä vastauskuvakkeeseen, ja sen pitää toimia heti.

 

Mitään perustelua typerälle 30 sekunnin aikarajalle ei kerrottu. Se vain kuuluu Telian uuteen hienoon vastaajapalveluun ja sillä siisti, eikä sitä voi muuttaa. Asiakkaille sitä ei ole kerrottu. Muilla operaattoreilla ei ole tuollaista ”palvelua”, joten olen vaihtamassa operaattoria.

 

Telia disconnecting people.


Komppaan. Varsinkin autoillessa toivoisi pidempää aikaa, joskus ei vain ole turvallista paikkaa pysähtyä. Ajaessa en periaatteesta puhelimeen koske, eikä kaikissa autoissa vielä ole sellaista autosarjaa, jotta puhelimeen vastaaminen onnistuisi ratin painikkeista. Saisi kyllä hälyyttää pidempään.

 

Takaisin en myöskään soita, varsinkaan numeroihin, joita en entuudesta tunne eivätkä Fonecta Callerista löydy.


Keskity ajaessasi ajamiseen äläkä puhelimeesi Hymiö Onnellinen Anna soida, jos jokin tärkeä asia, varmasti yrittää pian uudelleen. Sitä varten on keksitty "vastaajakin"... Itsekin soitan vaikka 3 kertaa peräkkäin niin varmasti vastaanottaja tietää on kiireinen asia... 


Et selvästi ymmärtänyt pointtiani. Nimenomaan, ajaminen ajamisena, eli jos puhelin soi, niin tien sivuun ja vastataan. 30sec aikana tämä ei todellakaan ole mahdollista jokaisessa tilanteessa.

 

Ehkä 1% kaikista ihmisistä jättävät viestin vastaajaan. Yleensä vain jotain suhinaa ja rasahtelua kuuluu ja sitten katkeaa.

 

Uusissa autoissa on autosarjat, jotta puhelut onnistuvat ajotietokoneen näytöltä ja ratista, jolloin suorituskyky ei järky ja tapahtuma on hallittu. Homma sujuu kuten nopeusmittarin tai vakkarin säätö, kädet eivät irtoa ratista.

0 tykkäystä
VIP
Rekisteröitynyt: ‎26-12-2013
Kirjoituksia: 4 162
6/18

Vs: Kärsimätön soittaja vai Telian liittymä?


Purnipsi kirjoitti:

olkitu kirjoitti:

Purnipsi kirjoitti:

Junttimaisteri kirjoitti:

Ihmetteletkö, miten kärsimättömiä puhelimenkäyttäjiä ihmiset nykyään ovat? Kun saat puhelun, soittaja sulkee puhelimen ennen kuin ehdit vastata. Jotkut puolestaan sulkevat vastaamatta puhelimen muutaman hälytysäänen jälkeen, vaikka kyseessä olisi hyväkin kaveri, ja kuuluu tuut tuut tuut…

 

Sitten selvisi salamana, mistä voi olla kyse: Telian liittymä.

 

Luulin, että puhelimessani tai liittymässäni on vikaa tai jokin asetus pielessä, joten otin viimein yhteyttä Telian chattipalveluun. Kokeiltiin monta kertaa, kunnes tyyppi totesi, että vikaa ei ole, vaan kaikki toimii, kuten pitääkin. 

Tässä pihvi: jos sinulla on Telian liittymä, etkä ehdi 30 sekunnissa vastata puheluun, puhelu katkeaa, ja soittaja ihmettelee, miksi löit luurin korvaan. Jos sinulla on vastaajapalvelu, puhelu menee vastaajaan, ja soittaja lopettaa siihen. Kukapa haluaisi sanella asioitaan puhelinvastaajaan? En minä ainakaan.

 

Jotta ehtisi vastata 30 sekunnissa, puhelin pitää olla koko ajan suunnilleen kädessä. Se ei saa olla toisessa huoneessa, ei laukussa, eikä sinulla saa olla kintaita tai muita käsineitä, eikä mitään ylimääräisiä sekunteja kuluttavaa puuhaa, sinun pitää osua kertaheitolla oikealla liikkeellä vastauskuvakkeeseen, ja sen pitää toimia heti.

 

Mitään perustelua typerälle 30 sekunnin aikarajalle ei kerrottu. Se vain kuuluu Telian uuteen hienoon vastaajapalveluun ja sillä siisti, eikä sitä voi muuttaa. Asiakkaille sitä ei ole kerrottu. Muilla operaattoreilla ei ole tuollaista ”palvelua”, joten olen vaihtamassa operaattoria.

 

Telia disconnecting people.


Komppaan. Varsinkin autoillessa toivoisi pidempää aikaa, joskus ei vain ole turvallista paikkaa pysähtyä. Ajaessa en periaatteesta puhelimeen koske, eikä kaikissa autoissa vielä ole sellaista autosarjaa, jotta puhelimeen vastaaminen onnistuisi ratin painikkeista. Saisi kyllä hälyyttää pidempään.

 

Takaisin en myöskään soita, varsinkaan numeroihin, joita en entuudesta tunne eivätkä Fonecta Callerista löydy.


Keskity ajaessasi ajamiseen äläkä puhelimeesi Hymiö Onnellinen Anna soida, jos jokin tärkeä asia, varmasti yrittää pian uudelleen. Sitä varten on keksitty "vastaajakin"... Itsekin soitan vaikka 3 kertaa peräkkäin niin varmasti vastaanottaja tietää on kiireinen asia... 


Et selvästi ymmärtänyt pointtiani. Nimenomaan, ajaminen ajamisena, eli jos puhelin soi, niin tien sivuun ja vastataan. 30sec aikana tämä ei todellakaan ole mahdollista jokaisessa tilanteessa.

 

Ehkä 1% kaikista ihmisistä jättävät viestin vastaajaan. Yleensä vain jotain suhinaa ja rasahtelua kuuluu ja sitten katkeaa.

 

Uusissa autoissa on autosarjat, jotta puhelut onnistuvat ajotietokoneen näytöltä ja ratista, jolloin suorituskyky ei järky ja tapahtuma on hallittu. Homma sujuu kuten nopeusmittarin tai vakkarin säätö, kädet eivät irtoa ratista.


Älä ole aina puhelimessa kiinni Hymiö Onnellinen Ei voi soittaja olettaa että vastaanottaja vastaa 100% todennäköisyydellä. 30s tosiaan et voi ajaa tien sivuun, en sitä sanoisi mutta silloin kun ajan ei paljon kiinnosta puhelin ja sitä varten on bluetooth kuulokkeet + handsfreet tai se ajotietokoneen kautta nykyajassa.... handsfreetkin ovat jo olleet 10 vuotta ainakin...

Onko heikko matkapuhelimen kuuluvuus? Mittaa matkapuhelinverkon kuuluvuuksia Cellmapper-sovelluksella, saatavilla täältä ja ohje . Uusi kartta täältä BETA:na
0 tykkäystä
VIP
Rekisteröitynyt: ‎15-08-2015
Kirjoituksia: 1 177
7/18

Vs: Kärsimätön soittaja vai Telian liittymä?

Bluetooth handsfreet joita mulla on ollut, ovat olleet poikkeuksetta harvinaisen onnettomia ja aina vaatii toimenpiteitä, jotta on valmis käyttöön. Autosarjaan integroitu toiminne loistava.

 

Ajaessa sattuu tulla tärkeitä puheluita ja yksin pidempää matkaa ajaessa on mukava rupatella, pysyy ajatus virkeänä, kuten normaalisti muutenkin jutellessa.

 

Taitaa yhä olla laissa, että erillinen luuri on sallittu ajon aikana, eli autopuhelin ajalta jäänne, samoin rekkamiesten lälläri.

0 tykkäystä
VIP
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 2 000
8/18

Vs: Kärsimätön soittaja vai Telian liittymä?


Purnipsi kirjoitti:

Bluetooth handsfreet joita mulla on ollut, ovat olleet poikkeuksetta harvinaisen onnettomia ja aina vaatii toimenpiteitä, jotta on valmis käyttöön. Autosarjaan integroitu toiminne loistava.

 

Ajaessa sattuu tulla tärkeitä puheluita ja yksin pidempää matkaa ajaessa on mukava rupatella, pysyy ajatus virkeänä, kuten normaalisti muutenkin jutellessa.

 

Taitaa yhä olla laissa, että erillinen luuri on sallittu ajon aikana, eli autopuhelin ajalta jäänne, samoin rekkamiesten lälläri.


Bluetooth handsfreet ovat kyllä kehittyneet nykyään eli toimivat varmemmin kuin ennen ja se korvakuuloke bluetooth handsfree on kaikista yksinkertaisin ja kevyt käyttää. Autoon voi myös tätä nykyä saada edullisesti erillisen bluetooth handsfree sarjan, jonka voi kytkeä vaikka autoradioon ja kuulumaan kaiuttimista. Minusta on vastuuntonta pysähtyä autolla tien sivuun pelkästään puhelun takia ja jos on pakko päivystää siinä puhelimessa niin sitten on suotavaa hankkia kunnon vehkeet ettei vaaranna muita tielläliikkujia ja itseä.

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
0 tykkäystä
VIP
Rekisteröitynyt: ‎15-08-2015
Kirjoituksia: 1 177
9/18

Vs: Kärsimätön soittaja vai Telian liittymä?


kiisseli67 kirjoitti:

Purnipsi kirjoitti:

Bluetooth handsfreet joita mulla on ollut, ovat olleet poikkeuksetta harvinaisen onnettomia ja aina vaatii toimenpiteitä, jotta on valmis käyttöön. Autosarjaan integroitu toiminne loistava.

 

Ajaessa sattuu tulla tärkeitä puheluita ja yksin pidempää matkaa ajaessa on mukava rupatella, pysyy ajatus virkeänä, kuten normaalisti muutenkin jutellessa.

 

Taitaa yhä olla laissa, että erillinen luuri on sallittu ajon aikana, eli autopuhelin ajalta jäänne, samoin rekkamiesten lälläri.


Bluetooth handsfreet ovat kyllä kehittyneet nykyään eli toimivat varmemmin kuin ennen ja se korvakuuloke bluetooth handsfree on kaikista yksinkertaisin ja kevyt käyttää. Autoon voi myös tätä nykyä saada edullisesti erillisen bluetooth handsfree sarjan, jonka voi kytkeä vaikka autoradioon ja kuulumaan kaiuttimista. Minusta on vastuuntonta pysähtyä autolla tien sivuun pelkästään puhelun takia ja jos on pakko päivystää siinä puhelimessa niin sitten on suotavaa hankkia kunnon vehkeet ettei vaaranna muita tielläliikkujia ja itseä.


Tietenkin liikennetilanteesta riippuen. Bussipysäkki tai jokin muu pysähtymiseen turvallisesti soveltuva paikka se pitää olla. Ei keskelle tietä miten sattuu. Onneksi uudemmissa autoissa tuo on yksinkertaista kun on valmiina yhteensopivat jutut, mutta vanhempien autojen osalta ei yhtä helppoa ole.

 

Kun seurailee mitä liikenteessä näkyy niin yhä useampi snäppäilee tai kirjoittelee viestejä ajaessaan. Se jos jokin on vastuutonta.

0 tykkäystä
Talonpoika
Rekisteröitynyt: ‎20-06-2017
Kirjoituksia: 4
10/18

Vs: Kärsimätön soittaja vai Telian liittymä?


lasselusse kirjoitti:

 

jostain luin että gsm/3gpp standardit määrittelee tuon ajan 30 sekunniksi (ei nyt lähteitä). joten vika ei oikein ole operaattoreissa. hälytysaika on ollut suurempi kuin 30 s joillakin operaattoreilla tai liittymillä.


Vaimolla on DNA-liittymä, eikä se katkaise tulevaa puhelua ainakaan moneen minuuttiin. Vastaajaa ei tietenkään ole, se on muinaismuisto, johon todella ehkä 1% suostuu jotain sanomaan.