- Yhteisö
- Foorumin etusivu
- Muut keskustelut
- Pelaaminen
Pelaaminen
Pelaamiseen, pelilaitteisiin ja tarvikkeisiin liittyvät keskustelut.
- 80 Aiheet
- 1134 Kommentit
Saat meiltä sähköpostia aina, kun uusi aihe on julkaistu tässä osiossa.
80 Aiheet
SakuMikModeraattori
Mitä pelejä sulla on juuri nyt testissä ja mitä pelejä odotat tältä vuodelta
Tänä vuonna pelaajia on hemmoteltu monilla yllättävillä peliuutuuksilla. Esimerkiksi viime viikolla julkaistu The Elder Scrolls IV: Oblivion Remaster julkaistiin täysin yllättäen ja se päätyi nopeasti Steamissa myydyimpien pelien joukkoon. Henkilökohtaisesti yllätyin myös erittäin positiivisesti Soulslike-pelistä nimeltään The First Berserker Khazan. Peli ei ollut saanut paljoa huomiota sosiaalisessa mediassa, mutta julkaisupäivänä monet striimaajat alkoivat pelata peliä ja siten se päätyi monien genren fanien silmille. Mitä pelejä sä oot pelannut tänä vuonna ja odotatko jotakin tiettyä peliä julkaistavaksi tämän vuoden aikana? Kaikki pelisuositukset otetaan mielenkiinnolla vastaan! 😎 Tämän vuoden puolella tulevista peleistä omaa mielenkiintoani herättää eniten tuleva Fable. Olen ollut jo nuoresta kyseisen pelisarjan fani, joten odotukset pelille ovat melko korkealla. Ainakin pelistä tulleet lyhyet videopaljastukset antavat toivoa, että odotukseni täyttyisivät. 🤞 Alla Fablen Alpha Gameplay traileri:
SakuMikModeraattori
Mikä on lempipelisi vuonna 2024?
Talvilomalla on mukava käpertyä sohvalle ohjain kädessä ja pelata omia suosikkipelejä. Tahtoisinkin kuulla mikä on ollut sinun lempipelisi tänä vuonna? 🎮 Mikä tekee siitä pelistä erityisen sinulle? Onko se pelin tarina, hahmot, pelin ulkoasu, pelattavuus vai kenties jokin muu asia? Kerro alla kommenteissa! 😊👇 Myös yleisesti olisi kiinnostavaa kuulla Yhteisöläisten pelisuosituksia!
SakuMikModeraattori
Yhteisön hienoin kokoonpano - esittele oma setuppisi!
Tämän aloituksen ideana on toimia paikkana, jossa yhteisöläiset voivat esitellä setuppejaan sekä jakaa neuvoja, kuinka parantaa oman kokoonpanon ulkoasua. Tässä oman setuppini esittely, joka toimikoon aloituksena! 😊 Minulla työpöytä on sekä pelaamisessa, että töissä käytössä. Tämän vuoksi olen päätynyt sähköpöytäratkaisuun, jotta istumista ei tulisi liikaa päivittäin. Työpöytä istumakorkeudessa. Työpöytä seisomakorkeudessa. Pelaamiseen pelikoneena toimii itse rakentamani tietokone, jossa komponentteina nämä: I7 10700k @5Ghz RTX 4080 Asus Rog Strix 32 GB 4000Mhz CL15 ramkitti NVME M2 SSD 1 TB, 2TB 2.5" SSD Prosessori tässä kokoonpanossa odottaa jo päivitystä, katsotaan kun Intel julkaisee heidän uutuusmallinsa. 😅 Pelitietokone. Oheislaitteina toimii Acerin 390Hz pelinäyttö, Steelserien Apex Pro Tkl -näppäimistö sekä Logitechin G Pro X Superlight. Työskennellässäni vedän kakkosnäytön käytttöön, jossa on QHD eli 1440P resoluutiolla varustettu näyttö, joka sopii paremmin työkäyttöön. Viimeisenä on kuva, kuinka olen toteuttanut kaapelinhallinnan pöydän alla, jotta ne eivät hypi silmille normaalikulmasta katsottaessa. Näiden virittelyyn meni hetki, mutta suosittelen ehdottomasti jos tahdot omalle setupillesi minimalistisen ulkoasun! Kaapeleiden hallinta pöydänalla. Tässä olisi mun setup, millaisia muilta yhteisöläisiltä löytyy? 😊 Jos aihe kiinnostaa, niin kurkkaa myös nämä artikkelit:
MacceSavumerkittäjä
Playstation 5 lähetysnopeus heikko
Itselläni seurava ongelma eli Playstation 5:n latausnopeus toimii lähes luvatussa maksimissa, mutta lähetysnopeus on vain 4-15 megaa, mikä jumittaa pleikan pelaamista livenä. Esim. Fifan pelaaminen tökkii. Olen kokeillut kahden eri operaattorin verkossa sekä kiinteää nettiä että wlanin avulla eri paikoissa, mutta tuo lähetysnopeus ei vain nouse. Muilla laitteilla samoissa verkoissa lähetysnopeus on 40-70 megaa. Kaikkea mahdollista olen kokeillut verkkoasetusten ja pleikan tehdasasetusten palauttamisen lisäksi. Ennen tuo lähetysnopeus on ollut normaali. Olisiko jollain vielä jotain vinkkiä, millä tuo ongelma korjaantuisi vai onko laitteessa nyt jotain rikki? Takuuaikakin mennyt sopivasti umpeen elokuussa.
WinssiSavumerkittäjä
Olenko maksanut tuotteen oikeaan osoitteeseen?
Moi semmoisella asialla olisin että miten voin olla varma että maksuni meni oikeeseen paikkaan ja sillä kuittaisin tuotteen minkä ostin kun en pääse kirjautumaan minun Telia sovellukseen enkä ole liittymän asiakas -- Muokkaus SonjaNii: Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi
SakuMikModeraattori
Counter Strike 2 Tulee kesällä 2023!
Jo vuosia suosiossa ollut peli Counter Strike Global Offensive eli CS:GO saa kesällä suuren päivityksen. Uudistuksen myötä pelin uudeksi nimeksi tulee Counter Strike 2. Valve julkaisi Youtubeen videosarjan, jossa he esittelevät kaikki päivityksen myötä tulevat ominaisuudet. Allekirjoittaneella tulee vietettyä pelin parissa päivittäin aikaa ja kuulisin myös muilta pelureilta Yhteisössä mitä olette näistä uudistuksista mieltä! 😊 Counter Strike 2 -päivityksen myötä tulevat ominaisuudet Ulkonäöllisesti peli tulee kokemaan suuren muutoksen, sillä materiaalit ja valaistukset menevät täysin uusiksi Source 2 -moottorin ansiosta. Alla oleva kuva on Valven Youtube-videosta, jossa ulkoasua esitellään. Uudistettu palatsi valaistuksineen Mirage-kartassa Itse koen kuitenkin, että responsiiviset savuelementit tulevat tekemään pelikokemukseen suurimman muutoksen. Esimerkiksi savukranaatin hetkellinen hälveneminen voi avata aukon päästä parempaan positioon tai voit yllättää vastustajan täsmällisellä ajoituksella ampumalla hänet savuun tulevasta aukosta. Myös pelkät luodit tekevät savun reunoihin pieniä aukkoja, eli mahdollisuudet erilaisiin tekniikoihin kasvaa mielestäni suuresti. Viimeisimpänä muutoksista on Valven kehittämä “Sub Tick Rate”, joka korvaa entisen 64 Tick Raten. Entinen menetelmä päivitti peliserverin vain aika ajoin, jolloin välillä asiat, jotka tapahtuvat omalla ruudulla, eivät täysin vastanneet sitä mitä serverillä tapahtui. Nyt uusi teknologia yrittää korjata tämän. Tarkalleen ei videoista avautunut, kuinka tämä tulee toimimaan mutta kiteytettynä pelin pitäisi osata seurata mitä toimintoja pelaaja tekee “Tickkien” välissä, jolloin kaikki tapahtuu peliserverillä reaaliajassa. Kerro siis kommenteissa, jos itse tiedät tarkemmin miten kyseinen tekniikka toimii! Mitä mieltä olet tulevista uudistuksista ja uskotko, että jotakin jätettiin vielä näyttämättä pelaajille? Itse toivoisin vielä peliin samankaltaisen Top-listauksen kuin Apexissa tai Overwatch 2 -pelissä, josta näet pelin parhaiten rankatut pelaajat omalla alueella. Lue myös:
LuupenSavumerkittäjä
PS5 tilaus nykyasiakkaille
Koska te aloitatte myymään konsolia jälleen myös nykyisille asiakkaille?? Nyt on monta kuukautta mennyt siihen että kalastatte uusia asiakkaita ostooikeudella jos hankkii UUDEN laajakaistan tai liittymän teiltä! Tyhmä kun olin niin päivitin liittymäni muutama kuukausi sitten määräaikaisella sopimuksella jos olisin tiennyt että tämä jatkuu. Olen kuullut jo niin monta eri selitystä teiltä esm. ei pysty myymään kun on niin pienet erät ym. Miten sitten teidän kilpailijat pystyvät myymään KAIKILLE vaikka heilläkin yhtä pienet eräät tulleet. Olisi nyt aika herätä jos oikeesti haluatte myös pitää nykyiset asiakkaat teillä ja lopettakkaa tämä tyhmyys. -- Muokkaus ReOlivia: Täsmennetty hieman otsikkoa
PurnipsiSomettaja
Legendaarinen Logitech MX518-hiiri tarjouksessa
Huomasin tuossa, että legendaarisen hiiren uusintaversio, MX518 on nyt Telialla ja muutamalla muulla kauppiaalla alennuksessa. Minulla tuo on ollut käytössä uusintapainoksesta lähtien ja mainiosti onkin palvellut. Piti tilata varalle pari yksilöä, koska tässä on minusta riippuvista syistä hieman tullut käytön kulumaa. Parempaa hiirtä saa ainakin omaan käyttööni hakea! Montaa olen kokeillut, mutta tämä on para Normaalisti 49,90€, nyt 29€. Omasi voit ostaa täältä: https://www.telia.fi/kauppa/tuote/logitech-mx518/910-005545
TeroReYhteisömanageri
Asus-näytönohjaimien tilaus- ja toimitusketju
PÄIVITYS 16.2.2022 Taustaa Kuten todettua niin reilu vuosi sitten maailmalla alkoi globaali sirupula, materiaalia ja raaka-aineita ei ollut eikä ole edelleenkään tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu edelleen eri tavoin eri toimijoihin ja toimialoihin. Lähdimme reilu vuosi sitten myymään Asuksen tiettyjä näytönohjaimia. Asuksella oli ja on edelleen tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita. Koska luvatut toimitukset viivästyivät ja Asukselta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista oli venymässä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, peruimme osan näytöohjaimien tilauksista. Tämä oli meiltä virhe ja pyydämme tätä vielä kertaalleen anteeksi. Tämän jälkeen viestimme, että jos osalla teistä on halu ja mahdollisuus jäädä kuitenkin odottamaan toimituksia niin otimme asiakaspalvelun kautta tiedon tästä meille talteen. Toisaalta, jos joku teistä hankki näytönohjaimen jostain muualta, tarjosimme niissä tilanteissa mahdollisuuden käyttää kateosto-oikeutta. Matkan varrella olemme toimittaneet pieniä eriä näytönohjaimia, alkuperäisellä hinnalla. Matkan varrella muutama teistä on käyttänyt kateosto-oikeutta. Uudistimme hiljattain meidän koko laiteverkkokauppamme. Tässä yhteydessä huomasimme, että tiettyä näytönohjainmallia pääsi tilaamaan, vaikka sitä mallia ei ollut varastossa. Tilauksia meni läpi vain muutamia yksittäisiä ja olemme olleet tilaajiin yhteydessä. Samaan aikaan meillä oli myös myynnissä tiettyä mallia, jota meillä oli muutama yksittäinen kappale varastossa. Nämä näytönohjaimet olivat sellaista mallia, josta olimme ilmoittaneet niitä odottaville mutta he eivät koskaan niitä lopulta tilanneet. Ja tietojemme mukaan niitä ei enää kukaan muu odottanut, joten laitoimme ne lopulta myyntiin. Myöhemmin selvisi, että niille oli kuitenkin odottajia, joten teimme tässä kohtaa inhimillisen virheen. Anteeksi myös tästä. Tilanne jatkossa: Lopetamme näytönohjaimen myynnin kokonaan Nyt reilun vuoden jälkeen olemme edelleen tilanteessa, jossa toimitusajoista ja -määristä ei Pohjoismaisella tasolla ole parantumisen merkkejä tämän kuluvan vuoden aikana. Olemme tehneet kaikkemme ja yrittäneet valmistajien kanssa vastata asiakkaidemme kysyntään ja siksi olemme näin pitkään asiaa pitäneet vireillä, myös täällä Yhteisössä. Koska emme voi varmistaa asiakastyytyväisyyttä tälläisessä tilanteessa millään tavoin olemme päättäneet, että lopetamme näytönohjaimien myynnin kokonaan. Jopa kahden vuoden odottelu ei ole asiakaskokemuksen kannalta millään muotoa hyväksyttävä asia. Tämä tarkoittaa samalla myös sitä, että edelleen näytönohjaimia meiltä odottavat asiakkaat eivät ikävä kyllä saa tuotteita kauttamme ollenkaan. Lähetämme näytönohjaimia odottaville lyhyen tilannetiedon myös tekstarilla. Sinulla on käytössäsi kateosto-oikeus 15.5.2022 asti Jos käy niin, että saat jostain hankittua vastaavan näytönohjaimen 15.5.2022 mennessä, sinulla on käytössäsi kateosto-oikeus: Hyvitämme sinulle erotuksen, joka lasketaan nyt maksamastasi summasta ja meille alun perin tekemäsi tilauksen hinnan erotuksesta Voit hyödyntää kateosto-oikeutta samaan näytönohjainmalliin tai saman mallin LHR-versioon. Tarkemmin ottaen Strix-kortti Strix-korttiin, TUF-kortti TUF-korttiin ja niin edelleen. Esimerkiksi versio isommalla muistilla jää näin kateosto-oikeuden ulkopuolelle. Ja korttien pitää olla Asuksen kortteja, koska Asuksia lähdimme myös alunperin myymään Mitä tulee mahdolliseen rahoituksella hankittuun näytönohjaimeen, kateosto-oikeutta hyödynnettäessä sinun pitää pystyä erottelemaan rahoituksesta aiheutuneet tai aiheutuvat kulut, niihin emme osallistu Hyödyntääksesi kateosto-oikeutta ota yhteyttä asiakaspalveluumme 15.5.2022 mennessä, pidä siihen asti myös ostokuitti tallessa Tarvitsemme kateosto-oikeutta varten ostokuitin. Tilausvahvistus tai vastaava ei riitä, koska teoriassa joku voisi tilata näytönohjaimen, ottaa meiltä rahat kateosto-oikeuden kautta ja lopulta perua tilauksen uudesta kortista Raha siirtyy tilillesi noin viikon kuluessa siitä, kun se on käsitelty. Käsittelynopeus riippuu sen hetkisestä jonotilanteesta Olemme erittäin pahoillamme koko tapahtumaketjusta, mitä kaikkea tähän liittyykään. Jos olisimme tienneet etukäteen emme olisi avanneet näytönohjaimia myyntiin ollenkaan. Teimme matkan varrella myös muutamia virheitä. Sen lisäksi, että te olette tästä kärsineet niin tämä tapaus on vienyt myös meiltä kymmeniä ja kymmeniä työtunteja. Tästä pitää ottaa opiksi. Toisaalta myös tilanne on ollut hyvin poikkeuksellinen, kukaan ei osannut ennustaa pandemiaa ja esimerkiksi globaalia sirupulaa. Syytämme virheistä kuitenkin vain itseämme. -- Paina Lue lisää niin löydät aiemmat päivitykset: Hide content Päivitys 5.11.2021 Viikon 45 alussa lähetämme ASUS TUF-RTX3080-O10G -korttia odottaville tilauslinkin, jolla pääsette tilaamaan alkuperäisellä hinnalla ASUS TUF-RTX3080-O10G-V2 -kortin. Asus-näytönohjaimet (3070 & 3080 -sarjat) ja toimitushaasteet, tilannekartoitus 8.10.2021 Vaikka ASUS on vaihtanut viime talvena myyntiin tulleet näytönohjaimet uusiin LHR-malleihin niin myös näiden uusien mallien saatavuus on edelleen heikkoa. Toimitusaika voi olla vielä jopa useita kuukausia, mahdollisesti jopa enemmänkin. Tavoitteemme on kuitenkin edelleen pysyä lupauksessamme toimittaa näytönohjaimet niitä odottaville ja jonkin verran olemme päässeet niitä toimittamaankin. Osalla teistä voi kuitenkin olla tilanne, että tarve voi olla jo mennyt ohi, tai et halua enää odottaa toimitusta. Tästä syystä pyydämmekin, että jos haluat ja voit edelleen odottaa niin täytä tietosi oheiselle lomakkeelle. Kiinnitä huomiota erityisesti alkuperäisen tilauksesi tilausnumeroon, että se menee oikein. Olemme sinuun yhteydessä tekstiviestitse sitten, kun meillä on sinulle varattuna näytönohjain. Saat meiltä silloin tilauslinkin, jolla voit tilata korvaavan LHR-version näytönohjaimen alkuperäisellä hinnalla. Toimitamme näytönohjaimet alkuperäinen tilausjärjestys huomioiden. Jos tarpeesi on mennyt jo ohi sinun ei tarvitse tehdä mitään. Emme käytä tietoja muuhun kuin varmistaaksemme, että ketkä haluavat odottaa toimitusta, tässä vaiheessa määrittelemättömän ajan. Pidämme lomakkeen avoinna 31.1.2022 asti, jonka jälkeen poistamme lomakkeen sekä sen tiedot. PÄIVITYS 26.8.2021 Toimitettava mallisto tulee vaihtumaan LHR-malleihin ja tulemme olemaan yhteydessä asiakkaisiin, joita vaihdos koskettaa. Aikataulu tälle vielä avoin. Päivitys 13.8.2021 Lähipäivinä saamme toimituksiin pienen erän ASUS TUF-RTX3090-O24G-GAMING -kortteja PÄIVITYS 28.6.2021 Tämän / ensin viikon aikana varastoomme saapuu lisää ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G -kortteja PÄIVITYS 18.6.2021 3080- ja 3090-sarjaa tulee tässä kuussa arviolta pieni erä ja toimitamme ne niitä odottaville. Jos haluat tai haluatte kateosto-oikeutta käyttää niin pyydän olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, jossa käsittelemme tilanteet tapauskohtaisesti. PÄIVITYS 20.5.2021 Väliaikatilanne: Tällä hetkellä emme pysty ikävä kyllä kertomaan milloin kortteja - mistään mallisarjasta - tulee varastoomme lisää. Tilanne elää viikottain mutta ennakkotietoa tulevista eristä meillä ei ole saatavissa. Päivitys 27.04.2021 On ilmennyt, ettei kaikille ole mennyt vahvistusviestiä siitä, että olemme vastaanottaneet tiedon, että haluat ja voit jäädä odottamaan näytönohjaimien toimitusta. Jos et ole saanut vahvistusta niin varmistaaksemme, että olet jonossa, rakensin erillisen tietojenkeruulomakkeen. Kun olemme tutkineet asian laitamme sinulle tekstarilla vielä tästä vahvistuksen. Lomake on avoinna 10.5. asti, jonka jälkeen lomake ja tiedot tuhotaan. Lomake löytyy täältä --> linkki poistettu 11.5.2021 Jos olet saanut jo vahvistuksen odottamisesta, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Kiitos jo etukäteen ja pahoittelut vielä yhdestä ylimääräisestä veivauksesta. PÄIVITYS 20.4.2021 Lähipäivinä (tarkka päivä vahvistamatta) varastoomme saapuu tosi pieni erä näitä kortteja: ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G ASUS TUF-RTX3070-O8G Olemme henkilökohtaisesti yhteydessä näitä malleja odottaviin, järjestyksen mukaisesti. Koska em. kortteja saapuu pieni määrä niin olemme yhteydessä luonnollisesti vain jonossa ensimmäisinä oleviin, emme missään nimessä kaikkiin odottajiin. Joten odota rauhassa yhteydenottoa ja jos sitä ei kuulu niin se tarkoittaa, että kaikki kerkesi mennä tästä erästä ja että vuorosi tulee myöhemmin / tulevista eristä. --- Taustatietoa Elektroniikan toimialalla on tällä hetkellä laajoja globaaleja haasteita muun muassa mikrosirujen tuotannossa. Materiaalia ja raaka-aineita ei ole tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu eri tavoin eri toimijoihin. Asuksella on tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita. Jälleenmyyjillä ei ole tuotteita myytäväksi ja toimitettavaksi asiakkaille. Meidän osalta haaste koskettaa seuraavia malleja: 3060-sarja ASUS ROG-STRIX-RTX3060TI-O8G ASUS DUAL-RTX3060TI-O8G ASUS TUF-RTX3060TI-O8G 3070-sarja ASUS DUAL-RTX3070-O8G ASUS TUF-RTX3070-O8G ASUS ROG-STRIX-RTX3070-O8G 3080-sarja ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G ASUS TUF-RTX3080-O10G 3090-sarja ASUS TUF-RTX3090-O24G Osa yllä mainituista näytönohjaimista ja niiden tilauksista on peruttu. Koska luvatut toimitukset ovat viivästyneet ja valmistajalta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista voi venyä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, olemme peruneet osan - ei kaikkien - yllä mainittujen näytöohjaimien tilauksista. Olemme tiedottaneet tilauksen tilanteesta tekstiviestillä viikolla 11. Viestissä kerroimme myös, että jos tilasit tuotteen Telia Rahoituksella, olemme myös peruneet tilaukseen liittyvän katevarauksen. Jos maksoit ostoksen tilauksen yhteydessä, pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluun ja ilmoittamaan meille tilausnumeron ja tilinumeron, jonne voimme palauttaa rahasi takaisin. PÄIVITYS 30.3.2021 Koska toimitukset uhkaavat venyä pitkälle ja tilanne (tarve) voi monen kohdalla muuttua tänä aikana, sinulla on nyt mahdollisuus päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla. Jos siis olet tilannut minkä tahansa yllä mainitun näytönohjaimen ja tilauksesi on peruutettu niin voit päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla. Joudun kuitenkin varoittelemaan, että tässä vaiheessa emme ikävä kyllä pysty antamaan minkäänlaista toimitusaikalupausta. On todennäköistä, että toimitusaika tulee olemaan hyvin pitkä. Jos jäät odottamaan toimitusta niin jonopaikkasi (= toimitusjärjestys) säilyy. Meillä on tallessa ko. näytönohjaimia tilanneiden asiakkaiden tiedot ja siten niiden tilausjärjestys. Jos haluat jäädä odottamaan niin pyydän, että olet yhteydessä asiakaspalveluumme ja kerrot, että olet aiemmin tilannut Asuksen näytönohjaimen, ja että Telia on perunut tilauksen ja että haluat jäädä kuitenkin odottamaan, että näytönohjaimia tulee ja että Telia toimittaa sen sitten, kun tuotteita on tullut varastoon. Ilmoita nyt siis asiakaspalveluun, että haluat ja voit odottaa niin saamme tiedon siitä talteen. Kerro samalla alkuperäisen tilauksesi tilausnumero. Kiitos jo etukäteen. Sinuun ollaan yhteydessä sitten, kun tuotteita on. Saat meiltä silloin linkin, jonka kautta pääset tekemään kokonaan uuden tilauksen mutta alkuperäisellä hinnalla. Jos olet jo ilmoittanut halukkuutesi odottaa tuotteiden saapumista niin asia ok, sinun ei tarvitse tehdä sitä enää uudelleen. Lähetämme myös vahvistuksen odottamisesta heille, jotka ovat ilmoittaneet tai ilmoittavat meille, että haluaa odottaa tuotteiden saapumista. Tämä vahvistus tulee vähän myöhemmin mutta tulee kuitenkin. JOS OLET TILANNUT NÄYTÖNOHJAIMEN JA TILAUS ODOTTAA TOIMITUSTA Tilauksesi on edelleen voimassa ja se odottaa vain, että saamme näytönohjaimia varastoon. Huomioithan, että tässä vaiheessa emme voi vahvistaa toimitusaikaa. Voit jäädä odottamaan toimitusta tai halutessasi voit myös perua tilauksesi. Jos jäät odottamaan toimitusta, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jos haluat peruuttaa tilauksesi ota yhteyttä asiakaspalveluumme. YHTEISÖSSÄ JAAMME TILANNETIETOA Tässä ketjussa kerromme jatkossa myös toimitusten etenemisestä. Voit seurata etenemistä taustalla tai liittyä mukaan ja kysyä lisätietoja, jos haluat. Olemme vilpittömästi pahoillamme tapahtuneesta toimituslupauksen pettämisestä, ja myös tilanteeseen tähän asti liittyneestä epätietoisuudesta. Pyrimme tämän ketjun myötä jakamaan tilannekuvaa sitä myötä heti kun sitä itse saamme. Toimitustilanne on hyvin haasteellinen. Teemme kuitenkin parhaamme. Kiitos, kun olette aiheesta keskustelleet muun muassa täällä Yhteisössä. Vinkki: Jos olet Yhteisön jäsen voit tilata ilmoitukset tästä ketjusta, jolloin saat tiedon automaattisesti kun ketjussa tapahtuu jotain uutta. Tsekkaa ketjun valinnat-valikko oikeassa yläreunassa.
eipoxSavumerkittäjä
Acer PREDATOR ORION 3000 Tilaus
Hei, tilasin viime keskiviikkona Acer PREDATOR ORION 3000 tietokoneen. Tietokonetta en ole vielä saanut ja tilausseurannassa lukee että "Odottaa varaston täydennystä" sekä arvioitu toimituspäivä 29.3. Nyt kun tuossa viikonlopun aikana katselin myyntisivua niin sinne on tullut "SÄÄSTÄ 100€" ja hinta on tippunut 100€. Soittelin Telian asiakaspalveluun ja kyselin että eikö minunkin pitäisi saada kyseinen tarjous. Sieltä sanottiin että tilaushetkellä oleva hinta pitää ja että jos haluan tarjouksen niin minun pitää perua kauppa ja tilata kone uudelleen. Tässähän minä tietenkin menetän jonotilanteeni ja osamaksulla kun ostin niin kuulemma menee 3 päivää että kaupan peruuntuminen siellä näkyy ja saan taas luottoni käytettäväksi. Jos nyt perun kaupan ja joudun odottamaan 3 päivää että saan saldoni taas käytettäviin on suuri todennäköisyys että koneet ovat jo kerenneet mennä ja jään taas nuolemaan näppejäni (näytönohjainta en saanut ja kauppani peruttiin ilman minulta kysymättä tai minua siitä informoimatta, tilaukseni vain katosi). Olen aktiivisesti seurannut tuota "Asus-näytönohjaimien tilaus- ja toimitusketju":a ja täytyy sanoa että tämä vielä lisäksi niin ei kyllä hyvältä nyt näytä Telian hommat. Tässäkö nyt ei ole muuta mahdollisuutta kuin perua tilaus, tehdä uusi ja luultavasti menettää taas mahdollisuus saada tuote mitä yritän tilata? Tai sitten maksaa 100€ ylimääräistä mitä uusien tilaajien ei tarvitse maksaa.
eLeeetSavumerkittäjä
Korkea ping, uusi modeemi
Elikkäs muutin just pari päivää sitten ja hankin uuden liittymän uuteen kotiin. 100Mbps 4G ZTE MF286R modeemi. Ongelmana on se, että pingi pysyy 60-80 alueella kun minä pelaan, joka ei ole niin paha, mutta ei kauhean hyväkään ja kun olen Discordissa niin ping hyppii jopa 150 asti tosi usein. Pelaaminen Discordin kanssa on toisin sanoin melkein mahdotonta. Modeemi on ikkunalaudalla, siinä ei pitäisi olla ongelmaa. Kokeillu vaihtaa taajuuksia, mutta se joko pahentaa asiaa tai ei tee sille mitään. Osaako kukaan auttaa tämän kanssa?
niijustSavumerkittäjä
Pelinäytön toimitus viivästynyt
On kyllä taas melkoista pelleilyä tämä Telian touhu. Kaupassa myydään näyttöjä maininnalla vielä muutama jäljellä. Niin missä ne muutamat jäljellä olevat kappaleet ovat? Jossain teifän bonuslaskelmissa vai kaukaisissa haaveissa? 2 kuukkautta olen odottanut sitä näyttöä jo ja 3 kertaa sitä on tullut uudelleen myyntiin "muutama kappale jäljellä" maininnalla. Ja nyt arvioitu toimitus aika huhtikuulle! Eikö toi näytönohjain keissi opettanut mitään? Eipä ole sitäkään näkynyt 13kk odottelun jälkeen. Edit SannaMKoo: Otsikkoa hieman tarkennettu
JustNytEnTiedaSavumerkittäjä
Double NAT ongelma
Hide content Hei! Tarkoituksena olisi hostata serveri, jolloin pääsisi pelaamaan kaverin kanssa. Port forward on oikein tehty, mutta ei siltikään toimi. Tunteja pitkän tutkimisen ja epätoivon jälkeen selvisi, että aktiivinen double NAT aiheuttaa IP ongelmia. Itsellä ei ole hallussa kuin vain yksi reititin, joten toiseen reitittimeen (Telian hallussa) ei ole mahdollista päästä käsiksi. Yksi tapa ratkaista double NAT ongelma on laittaa lähin reititin bridge-modelle, mutta tämä puolestaan estää port forwardingin, jolloin serverin hostaaminen jää vain unelmaksi. Kaveri ei myöskään pysty tehdä onnistunutta port forwardia, joten ratkaisut jäävät vähiin. Itse en ole kovin kokenut nettihommien säädössä, joten kyseisen ongelman ratkaisu on hieman haastavaa. Tarkoituksena olisi siis saada double NAT pois, jotta port forwarding olisi mahdollista. Olisiko kellään ilmaista ja suhteellisen yksinkertaista ratkaisua kyseiseen ongelmaan? Reitittimenä toimii Huawei:n B525s-65a. Jos lisätietoja tarvitaan, niin pitäkää kysymykset yksinkertaisina, ymmärrykseni syvemmistä nettijutuista on vähäinen.
BasallSavumerkittäjä
Pc pelinäytöt??
Missä viipyy teiltä sellaiset pelinäytöt jossa on 2.1 hdmi kun nykypäivänä sitä vaaditaan näytöistä että saa päälle määrätyt ominaisuudet.Esim xbox uusin ja ps5 ja mieluumin 4k tuki ja muut revoluutiot.Samalla vois olla 165-240 hersinen ja pienellä vasteajalla 0.5-1.Jos vaste aika on liian suuri niin se ei sovellu peaamiseen niin kuin monissa testeissä on käynyt ilmi esim 4 jos on.
Telia Yhteisö
- 36,483
- Aihetta
- 200,849
- Kommenttia
- 48,918
- Jäsentä
Tykätyimmät jäsenet 7vrk aikana
- kiisseli67
6 tykkäystä
- Satapuu
4 tykkäystä
- lasselusse
1 tykkäys
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.
OKTätä tiedostoa ei voida ladata
Pahoittelut, virusskannerimme havaitsi, että tämän tiedoston lataaminen ei ole turvallista.
OK