Kerää pisteitä ja voita - kilpailu: Palaute ja ideointikeskustelu

  • 8 March 2023
  • 24 kommenttia
  • 345 katselukertaa
Kerää pisteitä ja voita - kilpailu: Palaute ja ideointikeskustelu
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
  • Yhteisömanageri
  • 10008 kommenttia

Teimme noin vuosi sitten wanhaan Yhteisöön uudistuksen, jossa osallistumalla keskusteluihin ja vastaamalla muiden kysymyksiin jäsenet keräsivät itselleen samalla pisteitä. Kuukausittain laskimme kerätyt pisteet yhteen ja palkitsimme top 3 eniten pisteitä keränneet ja he pääsivät halutessaan valitsemaan muutamasta erilaisesta Telia-aiheisesta palkinnosta.

Matkan varrella yhteisöalusta vaihtui uuteen ja nyt tämä uusi laskee pisteitä automaattisesti ja koko ajan. Olemme tehneet kilpailuun muutamia pieniä muutoksia matkan varrella ja nyt on aika tehdä seuraavia isompia muutoksia. Kerromme tästä lisää sitten myöhemmin 😎 Laitamme kilpailun tauolle siksi aikaa, kunnes pääsemme lanseeraamaan uudistuneen kilpailun. Tämä tapahtuu arviolta noin kuukauden kuluttua.

Jos haluat ehdottaa muutoksia kilpailuun niin heitä ehdotuksesi tämän artikkelin kommentteihin 😊


24 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Kilpailu on nyt uudistettu palkintojen osalta, olkaas hyvät:

Osallistumalla keskusteluihin ja avaamalla keskusteluita sekä ratkomalla kysymyksiä, kerrytät samalla pisteitä ja palkitsemme kerran kuukaudessa top 10 eniten pisteitä keränneet maksuttomalla kuukaudella valikoiduista Telian palveluista!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Uudistettu kilpailu on nyt rullannut muutaman kuukauden ajan. Haluaisin kuulla sinulta ajatuksia, mitä olet siitä mieltä? Koetko hyödylliseksi, muuttaisitko siinä jotain ja jos niin mitä?

Mietin esimerkiksi, että onko tarvetta viikottaiselle pisteiden raportoinnille? Voisiko se olla keskellä kuukautta ja lopullinen lista sitten seuraavan kuukauden alussa? Tai joku muu malli?

Onko viestintä tämän kilpailun ympärillä selkeää? Jos mietit Yhteisökonkarina tai sitten uutena jäsenenä. Törmääkö kilpailuun helposti ja saako siitä kuvan mistä on kyse?

Aiemmin joku on toivonut muun muassa:

  • Olisi hyvä, jos palkinnon voisi itse aktivoida käyttöön, sitten kun haluaa
  • Yllä mainittuun liittyy myös se, että maksuttomia kuukausia olisi hyvä voida kerryttää “varastoon”

Itse haluaisin, noiden edellä mainittujen lisäksi siis, että etu voisi olla ihan kampanja, samalla tavalla kuin liittymien/palveluiden alennukset normaalistikin ovat. Näin ne näkyisivät laskulla selkeämmin.

--

Kartoitan nyt ajatuksianne. Katsotaan mitä ja milloin voimme niistä toteuttaa. Hullutkin ideat kannattaa tuoda esille 😁

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Tuo kampanja juttu voisi olla hyvä ja se että näkyisi laskulla selkeästi. Minulla on mennyt tähän asti kaikki etuhyvitykset väärästä liittymästä vaikka itse olen selkeästi merkinnyt mihin liittymään sen haluan. Tämän seurauksena en ole saanut koko etuhyvitystä kertaakaan yhdelle laskulle vaan se on jakautunut kahdelle laskulle niin että pieni osa hyvitystä on jäänyt seuraavaan laskuun. Minulla on siis useita liittymiä ja palveluita Telialta, mutta etuhyvitys on tehty aina vain Yhteys kotiin liittymästä laskussa 🤷🏻

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Tuo kampanja juttu voisi olla hyvä ja se että näkyisi laskulla selkeästi. Minulla on mennyt tähän asti kaikki etuhyvitykset väärästä liittymästä vaikka itse olen selkeästi merkinnyt mihin liittymään sen haluan. Tämän seurauksena en ole saanut koko etuhyvitystä kertaakaan yhdelle laskulle vaan se on jakautunut kahdelle laskulle niin että pieni osa hyvitystä on jäänyt seuraavaan laskuun. Minulla on siis useita liittymiä ja palveluita Telialta, mutta etuhyvitys on tehty aina vain ylimmäisestä liittymästä laskussa 🤷🏻

Kyllä, tässä menee hyvä tarkoitus vähän ohi. Edun pitäisi olla etu, hyvä asia, eikä aiheuttaa harmaita hiuksia millään muotoa. Pahoittelut vielä kerran.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Omalla kohdallani nykyinen malli on toiminut hyvin. Varmaankin palveluiden yhteislaskun laskutuskausi osuu juuri sopivasti, että hyvitys on tullut aina kokonaisuudessaan sille yhdelle laskulle, ja on mennyt siitä mistä olen toivonutkin.

Tuo voisi kyllä olla hyvä lisä vaihtoehdoksi, että palkinnon voisi jättää “varastoon”, ja näin ollen hyödyntää sen edun myöhemminkin.

Viikottaisiin pisteraportteihin on tottunut, ja olipa tuossa kesälomien aikana ihan ansioitunutta epävirallistakin raportointia @siilineito toimesta. 😉
En tiedä onko se välttämättömyys ja voisiko yhtä hyvin olla harvemminkin, mutta pitäähän se tavallaan enemmän esillä sitä, että tällainen kilpailu palkintoineen on Yhteisössä jatkuvasti käynnissä. Varsinkin uusille ja/tai vähemmän aktiivisille Yhteisön jäsenille.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

....pitäähän se tavallaan enemmän esillä sitä, että tällainen kilpailu palkintoineen on Yhteisössä jatkuvasti käynnissä. Varsinkin uusille ja/tai vähemmän aktiivisille Yhteisön jäsenille.

Kiitos tästä. Tosi hyvä pointti, jonka takia meillä on ehdottomasti syytä jatkaa viikottaista raportointia 🙂

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +11

Minä olen saanut netistä edun nyt muutaman kuukauden. Sitä vain olen vähän ihmetellyt, kun etu pienenee vähän joka kuukausi. 

Ja samaa mieltä @Yaria :n kanssa, että viikkoraportit ovat hyvä juttu, kun asia nousee näkyville aina kerran viikossa ja saattaa innostaa uusia yhteisöläisiä mukaan kommentoimaan. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Minä olen saanut netistä edun nyt muutaman kuukauden. Sitä vain olen vähän ihmetellyt, kun etu pienenee vähän joka kuukausi. 

Hmm, näin ei tietenkään pitäisi olla. Katsomme mikä tässä on.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Yhteislaskukaan ei takaa, että hyvitys huomioidaan kerralla.

Kun uusi pistejärjestelmä otettiin käyttöön, ensimmäiset pari kertaa hyvitys meni suoraan laskuni loppusummasta. Eli ilmeisesti samalla tavalla kuin @Yaria:lla.

Viimeisin lasku oli erilainen.

Hyvityksen määrä on katsottu aivan oikein liittymän A perusmaksusta, mutta tämä miinusrivi on lueteltu liittymän B yhteydessä. Koska liittymä B on halvempi kuin A, hyvityksestä 2,96 € siirrettiin tulevaan laskuun, vaikka laskusta jäi maksettavaakin 10,46 €.

5.9.2023 lasku taisi siis mennä samoin kuin @kiisseli67:llä.

En silti ole huolissani tuosta 2,96 €, kyllä se sieltä aikanaan tulee.

Aivan samoinhan kävi vastaajagaten yhteydessä. Liittymän C hyvitykset tulivat laskulle liittymän D yhteydessä, josta johtuen toukokuun 2021 puhelut tulivat pikku hiljaa pitkin syksyä hyvitetyksi marraskuuhun 2021 mennessä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Kiitos kommenteista. Tarkoitus ei ole tosiaan tällä tavalla hämmentää tai sekoittaa tai muutakaan. Tämä pitää saada kuntoon, tavalla tai toisella. Syvimmät pahoittelut kaikille.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

miten saaha noita telia pisteitä paljon niin ettei riko telia yhteisön sääntöjä jos haluaa pisteitä ja julkaisee monta kertaa saman asian niin rikkooko se sääntöjä vai saako pisteitä siitäkin jos aiheesta on oma ketju ja sitä komentoi entä se jos neuvoo muita ja komentoi ja tykkää ja seuraa niiden julkaisuja niin tuleeko siitäkin pisteitä

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

niin miten voi saaha pisteitä lisää

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

miten saaha noita telia pisteitä paljon niin ettei riko telia yhteisön sääntöjä jos haluaa pisteitä ja julkaisee monta kertaa saman asian niin rikkooko se sääntöjä vai saako pisteitä siitäkin jos aiheesta on oma ketju ja sitä komentoi entä se jos neuvoo muita ja komentoi ja tykkää ja seuraa niiden julkaisuja niin tuleeko siitäkin pisteitä

Kilpailun säännöissä mainitaan näin: 
Kilpailuun osallistuva sitoutuu noudattamaan Telia Yhteisön sääntöjä ja sitoutuu myös siihen, ettei kerää pisteitä sääntöjen vastaisella toiminnalla, kuten esimerkiksi aloittamalla useita keskusteluita samasta aiheesta tai lähettämällä toistuvasti tarpeettomia ja sisällöttömiä viestejä ainoastaan pisteiden kerryttämistarkoituksessa. Kilpailuun osallistuvien keskusteluiden ja kommenttien sekä niiden sisältöjen tulee olla muutoinkin hyvän tavan mukaisia eivätkä ne saa sisältää asiatonta sisältöä.
 

Sännöissä on myös tarkemmin kerrottu mistä pisteistä kertyy. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +11

@Katjane Telian yhteisön säännöt (linkki edellisessä) näyttää tältä.

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@Katjane Telian yhteisön säännöt (linkki edellisessä) näyttää tältä.

 

Kiitos @Hannele2022 huomiosta ja tarkoista silmistä! :) Nyt on linkki korjattu 🛠

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Kiitos kommenteista. Tarkoitus ei ole tosiaan tällä tavalla hämmentää tai sekoittaa tai muutakaan. Tämä pitää saada kuntoon, tavalla tai toisella. Syvimmät pahoittelut kaikille.

@kiisseli67 & @irritus & @Hannele2022 ja muut tiedoksi, että löysimme syyn miksi hyvitykset eivät ole kohdistuneet/kirjautuneet kuten pitäisi. Meillä on nyt myös korjaus olemassa, joten jatkossa nämä tulevat menemään kuten on ollut koko ajan tarkoitus 😊 Pahoittelut vielä uudemman kerran.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +11

Kiitos kommenteista. Tarkoitus ei ole tosiaan tällä tavalla hämmentää tai sekoittaa tai muutakaan. Tämä pitää saada kuntoon, tavalla tai toisella. Syvimmät pahoittelut kaikille.

@kiisseli67 & @irritus & @Hannele2022 ja muut tiedoksi, että löysimme syyn miksi hyvitykset eivät ole kohdistuneet/kirjautuneet kuten pitäisi. Meillä on nyt myös korjaus olemassa, joten jatkossa nämä tulevat menemään kuten on ollut koko ajan tarkoitus 😊 Pahoittelut vielä uudemman kerran.

No ei ihan putkeen mennyt, sillä nyt ei ollut hyvitystä ollenkaan. Juuri kävin laskun katsomassa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

No ei ihan putkeen mennyt, sillä nyt ei ollut hyvitystä ollenkaan. Juuri kävin laskun katsomassa.

Tässä voi olla kyse siitä, että hyvitys on talletettu sen jälkeen, kun lasku on muodostunut ja lähtenyt sinne päin. Tästä syystä minulla on tuolla kilpailun säännöissä maininta, että emme pysty lupaamaan etukäteen mille laskulle etu (=hyvitys) kohdistuu, koska se riippuu täysin juurikin tuosta talletuksen ajankohdasta suhteessa ko. voittajan laskutusrytmiin.

Mutta, me katsomme tämän. Tämäntyyppisissä tilanteissa on hyvä laittaa viestiä @Yhteisötiimi niin katsomme nämä läpi. Koska tämä on meidän järjestämä kilpailu ja malli hoidamme nämä tutkimukset ja tapaukset kyllä.

Käyttäjätaso 7

Minä olen saanut pari ilmaista kuukautta ja ne laskuttamatta jääneet kuukaudet näkyvät Minun Teliassa siirrettyinä maksuina. Tätä jo aiemminkin kummastelin , että miksi näin?

Nyt kuluvalta laskutuskaudelta en ilmeisesti ole mitään hyvityksiä saamassa ja kiinnostaisi tietää , että miten ne siirretyt maksut käyttäytyvät? Poistuuko kokonaan vai laskutetaanko kaikki kerralla vai mitä???

Jos laskutetaan ne siirretytykin , niin ei ne ainakaan mitään ilmaisia kuukausia ole , vaan laskutusta vain siirretään myöhemmäksi.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Tutkimme tämänkin tarkemmin mutta tässä vaiheessa yleisellä tasolla:

 

Minä olen saanut pari ilmaista kuukautta ja ne laskuttamatta jääneet kuukaudet näkyvät Minun Teliassa siirrettyinä maksuina. Tätä jo aiemminkin kummastelin , että miksi näin?

Tästä tosiaan käytiin aiemmin keskustelua, Minun Telia ei osaa näyttää näitä käsin erikseen tehtäviä hyvityksiä. Siksi siellä näkyy, että muka olisi jotain maksettavaa siirtynyt eteenpäin, kun näin ei todellisuudessa kuitenkaan ole.

 

Nyt kuluvalta laskutuskaudelta en ilmeisesti ole mitään hyvityksiä saamassa ja kiinnostaisi tietää , että miten ne siirretyt maksut käyttäytyvät? Poistuuko kokonaan vai laskutetaanko kaikki kerralla vai mitä???

Ei poistu, emmekä laskuta. Koska olemme luvanneet edun ja olet sellaisen voittanut, sen myös saat.

--

Tässä kilpailussa ja edussa on huonoa se, että esimerkiksi elokuun kilpailusta saatu palkinto ei välttämättä kohdistu juuri elokuun laskulle. Se voi olla syyskuun laskussa tai aikatauluista riippuen, jos ne oikein maksimaalisesti menevät ristiin niin se voi olla vasta lokakuun laskussa. Tästä pahoittelut.

Käyttäjätaso 7

 

Nyt kuluvalta laskutuskaudelta en ilmeisesti ole mitään hyvityksiä saamassa ja kiinnostaisi tietää , että miten ne siirretyt maksut käyttäytyvät? Poistuuko kokonaan vai laskutetaanko kaikki kerralla vai mitä???

Ei poistu, emmekä laskuta. Koska olemme luvanneet edun ja olet sellaisen voittanut, sen myös saat.

Näin minäkin olen ymmärtänyt. No säilyykö ne siirretyt maksut Minun Teliassa maailman tappiin saakka vai mitä aiotte asialle tehdä?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Näin minäkin olen ymmärtänyt. No säilyykö ne siirretyt maksut Minun Teliassa maailman tappiin saakka vai mitä aiotte asialle tehdä?

Lähetämme kyllä laskun lopulta jossain kohtaa. Milloin, se riippuu mitä tuotteita laskulla on. Esimerkiksi puhelinliittymän laskun lähetämme 6 kuukauden välein, vaikka minimi laskutusraja ei olisikaan tullut siinä ajassa täyteen. Jos laskulla on 6kpl kk-maksuhyvityksiä täältä Yhteisön kilpailusta, eikä siinä ole mitään muita palveluita tai tapahtumia, niin sen laskun pitäisi silloin olla 0€.

Asiaan toki vaikuttaa kuitenkin se, että jos henkilö voittaa kilpailusta edun 6 kuukautta putkeen, niin onko edut talletettu aina siinä mielessä oikeaan aikaan, että etu löytyy kuudesta perättäisestä laskusta. Jos ei, niin välissä voi yksi lasku tulla, josta etu puuttuu yhden kuukauden osalta, kun se löytyy jälleen sitten seuraavasta laskusta. Mutta, vaikka etu siirtyisikin välissä yhden laskun yli niin sieltä se silti tulee. Se ei häviä minnekään.

Käyttäjätaso 7

Näin minäkin olen ymmärtänyt. No säilyykö ne siirretyt maksut Minun Teliassa maailman tappiin saakka vai mitä aiotte asialle tehdä?

Lähetämme kyllä laskun lopulta jossain kohtaa. Milloin, se riippuu mitä tuotteita laskulla on. Esimerkiksi puhelinliittymän laskun lähetämme 6 kuukauden välein, vaikka minimi laskutusraja ei olisikaan tullut siinä ajassa täyteen. Jos laskulla on 6kpl kk-maksuhyvityksiä täältä Yhteisön kilpailusta, eikä siinä ole mitään muita palveluita tai tapahtumia, niin sen laskun pitäisi silloin olla 0€.

Asiaan toki vaikuttaa kuitenkin se, että jos henkilö voittaa kilpailusta edun 6 kuukautta putkeen, niin onko edut talletettu aina siinä mielessä oikeaan aikaan, että etu löytyy kuudesta perättäisestä laskusta. Jos ei, niin välissä voi yksi lasku tulla, josta etu puuttuu yhden kuukauden osalta, kun se löytyy jälleen sitten seuraavasta laskusta. Mutta, vaikka etu siirtyisikin välissä yhden laskun yli niin sieltä se silti tulee. Se ei häviä minnekään.

Joo en epäile , ettettekö laskua lähettäisi.😀

Taisin muotoilla kysymykseni vähän epäselvästi ja siis tarkoitin , että milloin ne siirretyt maksut poistuvat Minun Teliasta sotkemasta. Ei niiden siellä kuulu kummitella , kun mielestäni ilmainen kuukausi on ilmainen.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Joo en epäile , ettettekö laskua lähettäisi.😀

Taisin muotoilla kysymykseni vähän epäselvästi ja siis tarkoitin , että milloin ne siirretyt maksut poistuvat Minun Teliasta sotkemasta. Ei niiden siellä kuulu kummitella , kun mielestäni ilmainen kuukausi on ilmainen.

Ne poistuu sieltä tosiaan esimerkiksi puhelinliittymäasiakkaan kohdalla puolen vuoden välein, koska silloin ko. asiakkaalle viimeistään lähtee lasku, oli siinä maksettavaa tai ei.

Olen samaa mieltä, siirretyn maksun ei siellä pitäisi kummitella ja näin ei olisikaan, jos tämä Yhteisöstä saatava etu olisi vaikka jonkinlainen alekoodi tai muu kampanja. Mutta koska se on maksuhyvitys niin siellä se ikävä kyllä kummittelee. Ja hämää tosiaan muutenkin, kun Minun Telia ei myöskään huomioi sitä tehtyä maksuhyvitystä.

--

Nämä mistä olemme nyt jutelleet on sellaisia seikkoja, että haluaisin niistä ehdottomasti tulevaisuudessa eroon. Voi kuitenkin mennä vielä pitkään, ennen kuin niihin voidaan saada muutos. Joten ikävä kyllä niiden kanssa meillä on pärjättävä, jos meillä jatkossakin on vastaava palkinto tätä kautta jaossa. Voidaan toki ottaa mietintään jotkut muut palkinnot tottakai. Sitä varten tämä ketju on olemassa, että saa ehdottaa 😊

Vastaa