Uutinen

Yhteys Multi -tuoteperhe

Yhteys Multi -tuoteperhe

Näytä ensimmäinen kirjoitus

44 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11

Minulla on Samsung Galaxy Watch Active2 älykello. Olen aktivoinut Samsung S10+ puhelimen Samsung Wearable-sovelluksella kelloon eSIM:n ( Yhteys Multi 10 Mbit/s ). Jos valitsen kellon asetuksista "Yhdistä uuteen puhelimeen" eli uuteen Samsungin puhelimeen, niin säilyykö kellon eSIM, vai tarviiko se aktivoida uudelleen ?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@Tomppa_1  Kellon eSIM ei poistu laitteelta, vaikka yhdistäisitkin kellon bluetoothilla toiseen laitteeseen. Eli ihan huoletta voit tämän yhdistämisen tehdä. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Ketjun aloitusviestissä lukee

 

Yhtä pääliittymää kohden voi olla käytössä jopa viisi rinnakkaisliittymää.

Yhteys Multin ohjesivulla lukee toisin:

 

Yhtä pääliittymää kohden voi olla käytössä kolme rinnakkaisliittymää, joista Apple ja Samsung Watch -kellojen liittymiä voi olla enintään kaksi.

Montako Yhteys Multi lisäpalvelua voi tilata yhteen pääliittymään?

@irritus kirjoitti:

Ketjun aloitusviestissä lukee


 



Yhtä pääliittymää kohden voi olla käytössä jopa viisi rinnakkaisliittymää.



Yhteys Multin ohjesivulla lukee toisin:


 



Yhtä pääliittymää kohden voi olla käytössä kolme rinnakkaisliittymää, joista Apple ja Samsung Watch -kellojen liittymiä voi olla enintään kaksi.



Montako Yhteys Multi lisäpalvelua voi tilata yhteen pääliittymään?





Kiitos tarkkaavaisuudesta! Tällä hetkellä voimme kytkeä kolme rinnakkaisliittymää. Korjaan tiedon artikkeliin.

Mitenkä on soitonsiirtojen kanssa? Toimiiko esimerkiksi ei tavoitettavissa -siirto kun pääliittymä ja kaikki rinnakkaisliittymät ovat poissa päältä?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@mpkon Yhteys Multi -palvelun pääliittymälle on mahdollista tehdä soitonsiirto, eli kyllä toimii. 👍> 

@KatjaneMinulla ei kyllä tuo ei tavoitettavissa -siirto siirrä puheluita, vaikka pääliittymä ja sen rinnakkaisliittymä olisivat pois päältä. Sen sijaan ehdoton soitonsiirto tuntuu toimivan, ja siten että kun kytken sen pääliittymään niin puhelut kääntyvät aina oli rinnakkaisliittymä päällä tai ei.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Testasimme @mpkon soitonsiirtojen eri versioita ja kaikki toimivat. Tänään testattu siis ei-tavoitettavissa ja varattu sekä välitön siirto. Jos huomaat, ettei soitonsiirto liittymässäsi toimi, niin tarvitsisimme siitä Häiriöilmoituksen tutkittavaksi. Siinä tapauksessa yhteys asiakaspalveluun joko Chatin kautta kirjautumalla Minun Telia -sivustolle tai soittoa asiakaspalveluumme 020 690 400 (mpm/pvm).

@PiaJo Kiitos vastauksesta! Täytyy testata siirtoja uudelleen ja palata asiaan jos vielä on tarpeen.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11

Minulla on Yhteys Multi rinnakkaisliittymä (eSIM) Samsung Galaxy Watch Active2:ssa. Jos ostan Watch5 Pro-älykellon, niin miten saan siirrettyä vanhan eSIM:n uuteen kelloon ? Puhelimena on Samsung S21+.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Tomppa_1 Mobiiliyhteyden vaihto toiseen laitteeseen onnistuu näppärästi kellon sovelluksen kautta. Asiakastukisivustolta löydät ohjeistuksia, mutta tässä myös pikaohje: 


 


Miten siirrän olemassa olevan mobiiliyhteyden toiseen älykelloon?




Jos olet esimerkiksi hankkinut uuden kellon ja haluat siirtää Yhteys Multi -palvelusi vanhasta kellosta uuteen, toimi näin:




  1. Ota uusi älykello käyttöön puhelimen Watch- tai Galaxy Wearable -sovelluksessa.

  2. Kirjaudu Mobiilidatatilille.

  3. Käytä Siirrä liittymä toisesta kellosta -toimintoa ja valitse kello, johon haluat siirtää mobiiliyhteyden. Huom: Jotta valinta näkyy, on vieritettävä näytön alalaitaan.





Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11

Onko tuo mobiilidatatili sama kuin Galaxy Wearable-sovelluksen Liittymätilaukset-kohta ?

 

Toinen kysymys: kun uuden kellon ottaa käyttöön, niin voiko puhelimessa olla aikaisempi Galaxy Wearable-sovellus, vai täytyykö se asentaa "puhtaana" uudelleen ? Vanha kello Tizen, ja uusi Wear OS. Onko tällä vaikutusta ?

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11

Tutkin vähän asiaa. Voisiko asia hoitua näin: Ensiksi poistan vanhan kellon pariliitoksen puhelimesta poistamalla Watch Active2 Pluginin. Sitten "vanhassa" Galaxy Wearable:ssa valitsen kolme vaakaviivaa, ja sieltä Lisää uusi laite.

 

Toivoisin vastausta Telialta.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@Tomppa_1 mainiota selvittelytyötä! Mekin täällä olemme laittaneet viestiä eteenpäin asiantuntijoille, jotta saamme sinulle vastattua mahdollisimman tarkasti. Siksi et vielä ole kuullut meistä. Palataan kuitenkin asiaan pikimmiten😁>

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@Tomppa_1 saimme vielä tekniikan väeltä lisätietoa 😁>

Mobiilidatatilillä tarkoitetaan tässä tapauksessa Telia-tunnuksia, eli kun uusi kello on paritettu puhelimen kanssa, niin liittymän tilaaminen käy kirjautumalla Telia-tunnuksilla. Kirjautuminen onnistuu myös mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksilla. Kirjautumisen jälkeen pääset valitsemaan ostatko kokonaan uuden liittymän vanhan kelloliittymän rinnalle vai siirrätkö vanhasta kellosta liittymän uuteen kelloon. 


 


Se, että tarvitseeko aikaisempi Galaxy Wearable -sovellus asentaa ns. puhtaana uudelleen, niin ei tarvitse 😁> Kannattaa kuitenkin päivittää se viimeisimpään versioon niinkuin aina mikä tahansa sovellus. Sillä ei ole merkitystä onko vanha kello Tizen ja uusi kello Wear OS.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11

Vielä mobiilidatatilistä. Meneekö näin: Liittymäni ja palveluni / Matkapuhelinliittymä / Tilaa Yhteys Multi-rinnakkaisliittymä ?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@Tomppa_1  "Vielä mobiilidatatilistä. Meneekö näin: Liittymäni ja palveluni / Matkapuhelinliittymä / Tilaa Yhteys Multi-rinnakkaisliittymä ?"

Kyllä, juuri näin. Ohje löytyy myös kuvallisena tuolta Galaxy Watchin ohjesivulta. 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11

Otin keskiviikkona uuden kellon käyttöön, ja siirsin eSIM:n vanhasta kellosta uuteen. Myöhemmin tein hard resetin vanhalle kellolle. Poistaako tämä vanhan kellon eSIM-tiedot eli vanhalle kellolle voidaan aktivoida uusi eSIM ?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Otin keskiviikkona uuden kellon käyttöön, ja siirsin eSIM:n vanhasta kellosta uuteen. Myöhemmin tein hard resetin vanhalle kellolle. Poistaako tämä vanhan kellon eSIM-tiedot eli vanhalle kellolle voidaan aktivoida uusi eSIM ?

Tehdasasetusten palautus poistaa myös eSIM-profiilit laitteelta. Vanhalle kellolle voidaan aktivoida uusi eSIM tarvittaessa. 

Vastaa