- Yhteisö
- Foorumin etusivu
- Liittymät
Liittymät
Keskustelua Telian puhelin- ja nettiliittymistä.
5426 Aiheet
dataajaSavumerkittäjä
Anonymmi datayhteys
Monet kysyvät liittymää, jossa voi puhua, mutta eivät tarvitse nettiä. Mutta kun onkin päinvastoin, eli ei halua tai oikeammin ei voi puhua, kun on puhevammainen. Tarvittaisiin sellainen liittymä jolla voi vain viestiä sähköpostitse, siis ei tarvita edes nettiä. Onko tuo nyt ihan mahdoton vaatimus nykyaikana? Lisämausteena soppaan tulee vielä sekin, että tällainen henkilö on arka vammastaan ja ei halua, että mitenkään julkisesti voidaan hänen henkilöllisyytensä selvittää eli pelkää noita tietovuotojuttuja.
amon68Morsettaja
Kaapelimodeemin nettiyhteys jumiutuu jatkuvasti!
Telia operaattorin ja kaapelimoodeemin välinen yhteys menee jatkuvasti jumiin. Tämän takia TV-boksi on jo irtisanottu ja lähetetty takaisin Telialle. Taloyhtiö netti asiakkaille piti tulla veloituksetta Telian tarjoama kaapelimodeemi, mutta sitä en koskaan saanut, vaan minua pyydettiin käyttämään vanhan DNA operaattorin modeemia, joka on Sagemcom laite mallia F-3686AC DNA. Vanhalla DNA operaattorilla taloyhtiön kaapelimodeemi yhteydet toimivat antenniverkossa, mutta Telia operaattorin yhteys ei ole koskaan toiminut. Yhteyden päällä olo ei kerro mitään, koska datan kulkeminen lakkaa, mutta yhteys on päällä. Tässä on neljä mahdollista vaihtoehtoa, jotka voi olla mahdollisia. Telian singnaali taloyhtiön antenniverkossa on liian huono (ei toimi kaikissa huoneistoissa) DNA:n Sagecom modeemi ei ole yhteen sopiva Telian omien laitteiden kanssa Aliverkkojen päälekkäisyys Telian laite, jonka kautta yhteydet välitetään Telia todennäköisesti syyttäisi heti DNA kaapelimodeemia ja rahastaisi vian korjauksesta, vaikka Telia on itse syyllinen siihen, että minulla on käytössä DNA opraattorin modeemi. Uusi modeemi ei korjaa mitään, jos vika on huonossa singnaalissa tai Telian laitteissa. Telian aliverkkojen päälekkäisyyksiä en voi tietää, koska niistä ei kerrota asiakkaille. Oletan, että kaikki IP-numerot 192.168.0.0 - 192.168.255.255 on asiakkaan käytettävissä. Ongelmia tulee, kun reitittimet on ketjutettu ja löytyy samoja aliverkkoja, koska siitä voi seurata yhteyden jumiutuminen. Käytän “19 räkki laitteita ja seuraava laite modeemin jälkeen on reititin, jossa on 7 eri reititintä yhdessä ja samassa laitteessa. Eniten ihmetyttää kapelimodeemin ja reittimen valon vilkkuminen samassa yhteys kaapelissa, kun nettiyhteys on jumissa. Pystyn kyllä alkaa analysoimaan tuota valon vilkkumista, eli mitä siellä verkkokaapelisssa oikeasti liikkuu, kun yhteys on jumissa. Modeemi on siltaavassa tilassa, eli ymmärrän valon vilkkumisen, mutta asia muuttuu täysin, kun nettiyhteys lakkaa toimimasta ja valo vilkkuu edelleen tasaiseen tahtiin. Tietokoneeseen pitäisi asentaa verkkoliikenteen analysaattoriohjelma ja kerätä verkkoliikenne dataa tietokoneen muistiin. En tiedä pingaako modeemi ja reititin laitteet toinen toisiaan, vai miksi valo vilkkuu, mutta se on varmaa, että tiedonsiirtoa ilmaiseva LED-valo vilkkuu molemmissa laitteissa. LED-valon vilkkumiseen en osaa vielä vastata, koska en ole analysoinut valon vilkkumisen syytä. Minulla samat laitteet toimi DNA operaattorilla ilman ongelmia, jos oli vikaa, niin en ollut ainoa, jonka netti ei toiminut, eli silloin oli isompi vika tai häiriö. Kerran LED-vilkkui modeemissa, vaikka ethernet kaapeli oli kokonaan irti, mutta sama ei ole toistunut uudelleen. Reitittimet saattaa oikeasti sekoilla, jos konfiguraatio on pahasti virheellinen ja olen nähnyt, että näin voi käydä, mutta syytä minun tapaukseen en tiedä. Aliverkot samoilla IP-numeroilla on ehdottomasti huono asia ja tämä tapahtuu helposti, jos on kaksi reititintä peräkkäin, koska tehdasasetukset käyttää hyvin usein samoja aliverkkoja. En tee näin yksinkertaista virhettä ja kaikissa reitittimissä on aina eri aliverkkoja oman valinnan mukaan 192.168.x.x. Viimeinen numero ei ole 254 tai 255 ja x paikalla on itse valittu numero. Nettiyhteys ei toimi modeemin takaa mistään portista millään laitteella, kun nettiyhteys on jumissa, mutta modeemiin saa aina nettiselaimen kautta yhteyden ja sieltä löytyy reboot toiminto. Tosiaan suurempi yhteysnopeus, vain pahentaa jumiutumis ongelmaa, mutta IP-numero alueet on tietysti vaihdettavissa, jos vaihtamiseen löytyy järkevä syy. Yksityisiä IPV4 IP-osoitteita on ainakin Wikipedian mukaan nämä numerot: 10.0.0.0 – 10.255.255.255 172.16.0.0 – 172.31.255.255 192.168.0.0 – 192.168.255.255 (192.168.x.x on usein laitteiden tehdasasetuksissa) Itse oletan, että ongelmat on Telian päässä tai taloyhtiössä, mutta täytyy muistaa, että DNA toimi, ennen Teliaa ongelmitta samoilla kaapeleilla ja laitteilla, joten ongelma on todennäköisesti Telian laitteissa, jos he eivät pysty rakentamaan edes DNA tasoista verkkoa omilla laitteillaan. Hyvä netti siis hävisi ja tilalle tuli toimimaton Telia, koska taloyhtiö päätti näin yhtiökokouksessa. Ehkä minun pitäisi alkaa vaatimaan taloyhtiö kokouksissa DNA operaaattoria takaisin, koska Telia ei osaa rakentaa toimivaa nettiyhteyttä antenniverkon kautta. Telian TV-Box on jo irtisanottu ja lähetetty takaisin Telialle, koska se ei toimi toimimattoman nettiyhteyden takana. Tavalinen digiboxi paljon paremmin, kuin Telian TV-Box on koskaan toiminut Telian jatkuvasti jumiutuvan nettiyhteyden takia. Minun vanhemmat oli taistellu DNA TV-boksin kanssa, koska mikään niistä ei toiminut. Ei toiminut vanha, eikä uusi laite. Tilalle tuli lopulta Elisan TV-boksi, jossa näkyy jopa ääni ja kuva yhtä aikaa, mutta se boksi on silti kiinni DNA:n nettiyhteydessä, joka toimii jumiutumatta tai katkeilematta. Tuohon ei yksikään DNA myymä TV-boksi pysty ikinä, koska ne lopulta sekoilee ja pitää irottaa sähköt, että saa TV kuvan ja äänen takaisin toimimaan, jos laite ei toimi ilman jatkuvaa sähköjen irroitusta ja käynnistelyä, niin ei se silloin ole toimiva tuote tai palvelu. Ihan samaa voi sanoa minun nykyisestä Telian nettiyhteydestä.
SaimaannorppaSavumerkittäjä
Bridge-mode asetukset hukassa
Heippa! Minulla on Telian VDSL2 100Mb yhteys ja modeemina toimii ASUS DSL-AC68U. Haluaisin asettaa sen siltaavaan tilaan ja kytkeä ASUS GT-AX6000 reitittimen perään. Olen kokeillut etsiä ratkaisua, mutta aina vain saan ilmoituksen reitittimen selainpohjaisessa hallinnassa "Internet-palveluntarjoajasi DHCP ei toimi oikein". Olisko kellään vinkkejä asetuksista? :)
HoooMoilanenSavumerkittäjä
AVM FRITZ!Box 6670 kaapelimodeemi & oma Telian kautta käyttöönotto?
Hei, tilaisin äsken AVM FRITZ!Box 6670 kaapelimodeemin. Myyjällä on tuon laitteen esittelysivulla tällaisia tietoja: "HUOM. Ei toimi Telian kaapeliverkossa kaikilla alueilla." "HUOM. Laite pitää rekisteröidä ennen käyttöönottoa oman operaattorin asiakaspalvelun kautta, jotta laitteen saa toimimaan." Eli jos & kun laite kotonani, Keski-uudellamaalla alkaa toimimaan,niin voinko itse aktivoida laitteen helposti Oma Telian kautta, vai pitääkösolla Telian asiakaspalveluun erikseen yhteydessä? Kiitti kaikista tiedoista.
Rontti7Savumerkittäjä
Yhteys kotiin XXL kuitu ei yhteyttä nettiin
Hei, Tilasin valokuitusen rakentamaan kuituun teidän 1000/1000 yhteyden. 16.7. keskiviikkona se "kytkettiin" päälle, mutta vielä tänä päivänä ei ole tavuakaan tietoa liikkunut kuitumuuntimen kautta. Olen ollut kolmesti yhteydessä asiakaspalveluun ja diagnostiikkaa on ajettu ahkerasti. On kokeiltu eri routteria, suoraan muuntimelta läppäriin kaapelia ja vaihdettu kaapeleita. Kaikki laitteet on käynnistetty uudelleen ja palautettu tehdasasetuksiin varmaan sen vajaa kymmenen kertaa. Aina sama homma: diagnostiikka näyttää, että yhteys tulee talollemme, mutta tieto ei vaan siirry. Viimeisimpänä nyt eilen asiakaspalvelu totesi että vika on sisäisessä verkossani ja ohjasi minut tilaamaan Telia Helpin kaverin paikanpäälle. Tälle hommalle olisi nyt tulossa hintaa lähemmäs 200€. Hivenen kismittää kun ei ole omasta syystä johtuva ongelma. Helpin kanssa en ole vielä jutellut. Lisäksi minulla ei ole käytännössä sisäistä verkkoa, ellei cat6 kaapelia muuntimelta läppäriin sellaiseksi lasketa. Luin täältä aiempia ketjuja ja huomasin että vajaa kuukausi sitten oli toisella asiakkaalla ollut kovasti sama kuuloinen ongelma; hänellä routteri osasi sanoa, että operaattorin DHCP lienee ongelmallinen. Itselläni routeri neuvoo: please check the line quality with your ISP. Routterille kirjautuessa näen ettei yhteys saa haettua IP osoitetta ja näyttää 0.0.0.0. Tässä vielä muutama kuva: Asetettuna dynaaminen IP, ei löydä mitään. Operointi langattomana reitittimenä, data tulee RJ45 (cat6) kaapelista eikä suinkaan DSL. Cat kaapeli WAN porttiin kuten pitääkin, LAN1 lähtee letku läppärille jotta pääsen routteriin "sisään". Routerilta kuitumuuntimeen. Virran valo, WAN valo ja LAN1 palaa kuten pitäisi. LAN1 jopa vilkkuu välillä ja antaa valheellista toivoa josko jotain tapahtuisi, mutta ei niin mitään. En näe mitään mikä olisi minun puolesta vialla. Joten onko todella niin, että minun täytyy vielä lähemmäs pari sataa euroa maksaa asentajalle jos kyseessä onkin väärin konffattu yhteys? Ja jos omissa asetuksissani on jotain vialla niin ilomielin otan ohjeita vastaan, alkaa insinöörillä mennä pata jumiin tämän kanssa. Tosiaan vielä reitittimen specsit: Tp-link Archer VR600 v3 Kiitos avusta nyt jo etukäteen!
IppeSavumerkittäjä
Kaapelinetti ja tv kohta viikon toimimatta
Meillä on kaapelinetti ja tv ollut kohta viikon toimimatta, aspasta sanotaan että heidän päässä ei näy vikaa, laitetaan vikaraportti. Samassa on koko taloyhtiö ja viereisetkin taloyhtiöt pimentynyt ainakin tv:n osalta ja osalla se kaapelinetti siinä samassa. Miten tässä nyt edetä?
RitoSavumerkittäjä
prepaid liittymä
Ostin tänään uuden prepaid liittymän. Latasin samalla puheaikaa 20€:lla. Liittymä ei kuitenkaan toimi. Kokeiltiin kolmella eri puhelimella. Liittymä ei ole käytössä. Otin yhteyttä asiakaspalveluun ja sain ihmisen botin sijaan toiseen päähän mutta sekin katkesi kesken. Lähetin myös jonkin ohjeen mukaan viestin nro 18100 ja aktivoi mutta tilausta ei löytynyt. Saanko tämän toimimaan telian kautta vai pitääkö mennä kuittien kanssa ostopaikkaan?
PepSavumerkittäjä
100M VDSL-liittymä ja TP-LINK TD-W9970 yhteydessä ongelmia – mitä tehdä?
Hei! Muutin juuri uuteen taloon, jossa tosiaan tuo VDSL juttu. Telialta siihe 100M netti, lataus kaikissa testeissä pääsee 80M ethernet kaapelilla, mutta lähetys vaivaiset 10M, kaikissa peleissä järkyt pingit ja youtube pyörii huonosti. Pitääkö tässä vaihtaa liittymää. Tosiaa käytössä Tp link td-w9970. Telialle tehty häiriöilmotus ja sieltä vastasivat että ei oo mitää ongelmaa. -- Muokkasin otsikkoa "VDSL ei toimi", jotta aihe löytyy hauilla helpommin.
RyhtiliikeSavumerkittäjä
Puhepaketit eivät sisällä soittoja lankanumerosuuntiin 1.10 alkaen
Osui sattumalta silmiini, että jatkossa kuukausilaskut eivät sisällä soittoja lankanumeroihin. Lyhyellä tarkastelulla Elisan liittymiin kyseinen muutos on tullut jo huhtikuussa. https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/mita-liittyman-hintaan-kuuluu#puheluiden-hinnoittelu “ 1.10.2025 alkaen lankapuhelinnumerosuuntiin soittaminen ei sisälly liittymän kuukausimaksuun ja niistä veloitetaan kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaan. “
troubleSavumerkittäjä
Cellular perhejaon tuki suomen Telialle Apple Watchiin
Haluaisin ottaa Apple Watch SE (2022) GPS+Cellular -mallin käyttöön lapselleni, jolla ei ole iPhonea tai muita älylaitteita. Applella on tätä tarkoitusta varten perhejako (Family Setup). Tarvitsen kelloon SIM-kortin eli cellular-ominaisuuden käyttöön, pelkkä Wifi ei riitä. Nyt tuo ei toimi eli cellular-ominaisuutta ei voi ottaa käyttöön Family Setupin kautta kun ottaa puhelinta käyttöön perheenjäsenelle ohjeiden https://support.apple.com/fi-fi/HT211768 mukaisesti. Tähän liiittyen kaksi kysymystä Puhelinliittymän käyttöönotto perheenjäsenelle, jolla ei ole iPhonea Applen Family Setupin kautta vaatii operaattorilta jonkinlaisen tuen, osaako joku Telialainen selittää miten tuo tuki eroaa tavallisesta eSIM-liittymästä? Kiinnostaisi siis tekninen kuvaus miksi Apple-kellossa ei voi ottaa Family Setupilla tavallista eSIM-liittymää käyttöön. Family Setupia tukevat teleoperaattorit on listattu Applen sivulla https://www.apple.com/watch/cellular/#table-family-setup. Listan mukaan Telia tukee Family Setupia Ruotsissa ja Norjassa. Milloin Family Setup -tuki tulee Suomen Telialle vai onko jo päätetty ettei tukea Suomeen tule?
HekeMorsettaja
Telia Dot 4G Rajaton+ nettiyhteys katkeilee
Nettiyhteys katkeilee pääsääntöisesti silloin, kun jaan nettiä tietokoneeseen Lahden keskustan lähialueella. Tämän liittymän mainospuheiden max nopeudella luulisi yhteyden nopeuden riittävän netin jakamiseen, vaikka kauas se jääkin siitä, mutta sen nyt ei pitäisi kuitenkaan aiheuttaa yhteyden katkeilua. Joudun joka kerta käynnistämään puhelimen uudestaan, jotta yhteys toimii jälleen ja tänä aamuna olen joutunut tekemään näin 4 kertaa. Onko tälle asialle mitään tehtävissä vai onko operaattorin vaihto ainoa kokeilemisen arvoinen ratkaisu tähän? Hinnat nousee jälleen elokuussa ja samaan aikaan taso laskee liittymän luotettavuuden ja sen toimivuuden osalta. Aikasemmin minulla oli Telia Prepaid ja tuntuu, että minulla oli sen kanssa vähemmän ongelmia kuin tämän nykyisen kanssa mistä maksan nyt tyhmänä enemmän.
RopsuSavumerkittäjä
Technicolor CGA4236 -modeemin uusin ohjelmistoversio ei aina toimi
Firmware Version CGA4236TCH1-19.3B52-012-PCU-RT-210404 Firmware Build Time 2021-04-04 22:41:15 Bootloader Version S1TC-3.80.1.181 & S2T1-3.80.1.181 ---Muokkaus AaTanja: Muokkasin otsikkoa “Technicolor CGA4236, uusin ohjelmistoversio? Tämä ei aina toimi.” kuvaavammaksi, jotta aihe löytyy hauilla helpommin.
papparaiSavumerkittäjä
Mitä tehdä, kun luvattu Lidlin lahjakortti ei ole saapunut?
Siirsin puh. liittymät 8.3. Luvattiin liittymälahja Lidl:iin. Nyt on jo 8.7. ja lahjakorttia ei vaan ole kuulunut. Olen toukokuun lopun jälkeen soittanut jo muutaman kerran ja aina luvataan kuukauden kuluessa. Nyt luvattu elokuun lopussa tulevan. Eläkeläisen pettäminen, vai mistä kysymys. Mitä pitäis tehdä? Ei reilua minusta!!! -- Muokkaus SonjaNii: Muokkasin otsikkoa "Liittymislahja" kuvaavammaksi, jotta aihe löytyy hauilla helpommin.
Retee22Savumerkittäjä
VDSL2 yhteyden "säännöllinen" pätkiminen
Hei vaan kaikille, ajattelin kysyä täältä apua jos kollektiivinen viisaus keksisi ratkaisun tähän pitkäaikaiseen ongelmaan. Taloyhtiölaajakaistan VDSL2 -yhteys on pätkinyt siitä asti kun muutin nykyiseen asuntoon, eli nyt noin 3kk ajan. Asuin aiemmin viereisessä asunnossa, ja siellä en ainakaan huomannut pätkimistä, joka viittaisi asunnon ongelmaan, mutta kannattaa lukea loppuun asti. Aiemmassa asunnossa oli sama modeemi ja muutenkin samat laitteet verkossa. Pätkiminen tapahtuu ikäänkuin säännönmukaisesti aina noin klo xx.00, xx.15, xx.30 tai xx.45. Sitä ei kuitenkaan tapahdu säännöllisesti aina samaan aikaan tai joka vartin välein. Katkos kestää yleensä jotain 1-30 sekunnin väliltä. Pätkimistä tapahtuu käytti laitteita tai oli kotona tai ei. Viestin lopussa Net Uptime Monitorilla kerättyjä esimerkkejä katkoksista muutamalta päivältä. Katkoksen aikana, jos se kestää edes vähän sekuntia pidempään, modeemin DSL-valo vilkkuu eli se hakee yhteyttä. Yhteys palaa itsekseen hetken päästä. Yhteys katkeaa sekä tietokoneesta (ethernet kaapelilla kiinni modeemissa) että wifissä olevista laitteista. Telian häiriökeskus on sanonut alusta asti että he eivät ole kertaakaan nähneet katkosta verkon puolella, vaikka liittymä olisi ollut seurannassa. Ehkä katkos on niin lyhyt, tai sitten “linkki” pysyy yllä mutta data ei liiku mihinkään? Välillä ovat kuitenkin ilmeisesti nähneet yhteyden “virheilevän”, mutta ei katkeavan. Tähän mennessä kokeiltu seuraavia toimenpiteitä: Kokeiltu eri puhelinpistorasiaa Resetoitu modeemi Vaihdettu modeemin DSL piuha ja ethernet piuhat Kaksi kertaa tehty vikailmoitus Telialle Telian lainamodeemilla kokeiltu, sama ongelma Telian asentaja käynyt kahdesti, ensin vaihtoi talojakamossa porttia, toisella kerralla eri asentaja laittoi kokonaan omaan “ryhmään” jossa ei ole muita asuntoja Viimeisimmän Telian asentajan kommentti oli että ei keksi muuta, ja “oletko miettinyt 5G hankkimista” Kolmannen osapuolen sähkömies tarkistanut talojakamon liitännät ja uusinut asunnon päässä puhelinlinjan kytkennät Tällä hetkellä on vielä asentajan käynnin jäljiltä avoin häiriöilmoitus ja odotan taas uutta vastausta Telian häiriökeskuksesta, ja sähkömies on tarjoutunut vaihtamaan piuhassa käytössä olevia pareja ja mahdollisesti vetämään kokonaan uuden piuhan kellarista. Epäilen kuitenkin että näistä olisi hyötyä kun tuo ei säännönmukaisuuden takia näytä miltään kosketushäiriöltä. Nykyinen puhelinpiuha on myös häiriösuojattu kaapeli. Huomasin myös vähän samankaltaisen aiemman keskustelun josta ei kuitenkaan löytynyt ratkaisua: Alla esimerkkejä katkoksista pidemmän ajan päästä sekä viime päiviltä, viime päivät siis viimeisimmän asentajan käynnin jälkeen. Luultavasti näitä on ollut paljon enemmänkin, mutta 20.6. asti lokitin vain >5sek katkokset, nyt lokiin tulee kaikki >1sek pituiset. 21.5.2025 20.00.49 Log Start ---------------------------------------Failure Start Length21.5.2025 21.01.26 0:00:1622.5.2025 8.31.05 0:00:0625.5.2025 7.16.09 0:00:1126.5.2025 2.46.08 0:00:1326.5.2025 8.46.03 0:00:0526.5.2025 14.15.29 0:00:2126.5.2025 17.00.36 0:00:2626.5.2025 21.00.25 0:00:1027.5.2025 7.16.02 0:00:1027.5.2025 11.46.17 0:00:1029.5.2025 9.00.54 0:00:1529.5.2025 21.30.36 0:00:2530.5.2025 17.15.35 0:00:0830.5.2025 21.20.30 0:00:1130.5.2025 21.21.40 0:00:171.6.2025 1.31.40 0:00:091.6.2025 6.01.05 0:00:091.6.2025 22.01.12 0:00:062.6.2025 17.30.47 0:00:182.6.2025 22.45.36 0:00:413.6.2025 1.15.51 0:00:093.6.2025 9.31.06 0:00:054.6.2025 0.30.57 0:00:164.6.2025 8.30.59 0:00:054.6.2025 10.16.17 0:00:054.6.2025 18.16.23 0:00:095.6.2025 23.01.15 0:00:116.6.2025 8.30.59 0:00:066.6.2025 20.01.37 0:00:067.6.2025 21.46.17 0:00:058.6.2025 23.15.35 0:00:129.6.2025 22.00.11 0:00:0910.6.2025 16.45.46 0:00:0710.6.2025 21.16.08 0:00:09 17.6.2025 10.41.53 Log Start ---------------------------------------Failure Start Length18.6.2025 8.30.29 0:00:1718.6.2025 15.31.05 0:00:1518.6.2025 21.45.54 0:00:1819.6.2025 4.01.10 0:00:0719.6.2025 22.46.05 0:00:1520.6.2025 3.46.15 0:00:0120.6.2025 5.00.33 0:00:0120.6.2025 7.15.50 0:00:0420.6.2025 7.30.50 0:00:0120.6.2025 11.45.28 0:00:0320.6.2025 12.01.14 0:00:0120.6.2025 13.45.44 0:00:03--------------------------------------- 25.6.2025 21.34.46 Log Start ---------------------------------------Failure Start Length26.6.2025 8.30.54 0:00:1226.6.2025 15.01.33 0:00:0426.6.2025 17.31.02 0:00:0526.6.2025 19.16.32 0:00:0326.6.2025 22.30.45 0:00:0227.6.2025 2.31.17 0:00:0227.6.2025 4.45.32 0:00:0127.6.2025 15.00.53 0:00:0327.6.2025 16.02.15 0:00:07 Modeemin virkaa toimittaa: https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/zyxel-vmg3625-t50b-modeemi Kaivan mielelläni lisää jotain statistiikkaa yhteydestä, jos saan ohjeita siihen (oma osaamiseni ei ikävä kyllä riitä). Kiitos jo etukäteen kaikille mahdollisesta avusta!
NJM70nokMorsettaja
Samsung Galaxy A53 -puhelimen yläpalkki pienentynyt päivityksen myötä
Tuli päivytys Samsung Galaxy A53 kännyyni. Aamulla etsin kännykän asetuksista, miten saisin yläpalkin etuosassa näkyviin isosti? Siis siinä näkyy esim. kloaika, yhteys ja paljonko akussa on virtaa. Oli kutistunut koko entisestään, ja meikäläisellä on vaikeuksia nähdä yläpalkin tietoja.Onko yläpalkin koko Samsungin ideoima, vaan Telian?Onko Telialla ideaa, miten yläpalkin saisin hieman suurennettua? Edit Sallijf: Muutettu otsikko “Kännykän yläpalkki pieni koko - miksi?” selkeämmäksi hakukonenäkyvyyden parantamiseksi.
DfghjklSavumerkittäjä
Nopeus rajoitettu joillekin nettisivuille
Kodin laajakaistalla netin nopeus joihinkin osoitteisiin on vahvasti rajoitettu. Jopa omaan datacenterissä sijaitsevaan serveriini siirtonopeus on rajattu käyttökelvottomaksi n. 300KB/s.Vika ei ole laitteissani tai kohdeservereissä, koska heti kun kytken VPN:n päälle tai yhdistän esim. mobiilinetillä, ongelma poistuu ja data siirtyy täydellä nopeudella.Pyysin myös kavereitani joilla on Telian laajakaista testaamaan siirtonopeuksia näihin sivustoihin, ja heillä ei ole vastaavaa ongelmaa. Ongelma ei ole uusi, kestänyt jo ainakin 2 vuotta. Testattu usealla eri tietokoneella ja puhelimella. Ongelma ilmenee poikkeuksetta vain kun laite on yhteydessä minun kodin laajakaistaan. Mistä tässä mahtaa olla kyse?
Telia Yhteisö
- 36,483
- Aihetta
- 200,849
- Kommenttia
- 48,918
- Jäsentä
Tykätyimmät jäsenet 7vrk aikana
- kiisseli67
6 tykkäystä
- Satapuu
4 tykkäystä
- lasselusse
1 tykkäys
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.
OKTätä tiedostoa ei voida ladata
Pahoittelut, virusskannerimme havaitsi, että tämän tiedoston lataaminen ei ole turvallista.
OK