Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
seppojupi
Kommentaattori
  • 22 custom-general.kudos
  • 67 custom-general.replies
  • 4 custom-general.solutions

Minun telia lasku?

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

15 vastausta
Purnipsi
Kunniajäsen
  • 2017 custom-general.kudos
  • 3344 custom-general.replies
  • 135 custom-general.solutions

Hei,

@kustaa1967vastasi eräälle toiselle käyttäjälle tässä ketjussa samanlaiseen kysymyksee

https://yhteiso.telia.fi/t5/Puhelinliittymat-ja-mobiilinetti/Lasku/td-p/238702

Voit katsoa myös Telian ohjesivuja aiheeseen liittyen tästä,

https://www.telia.fi/asiakastuki/laskutus-ja-asiakkuus/lasku-minun-teliaan

seppojupi
Kommentaattori

Tämä ei ole vastaus, van kysymys tuosta otsikosta.

Vuoden alusta alkoi tulla minun Teliaan yhdistelmälasku, jonka maksoin heti. Olen pyytänyt jo maaliskuussa, että se tulisi e-laskuna. Olin yhteydessä Nordeaan, ja siellä tarkistivat, että kaikki on ok. Telia näkyy saajaluettelossa.

Tuleeko minunTeliaan lasku aina ikäänkuin etuajassa e-laskuen verrattuna eli kuinka pitkä on viive noiden laskutusten välillä. Voiko tuon minun telia-laskun poistaa jotenkin, jolloin vain e-lasku verkkopankkiin olisi ainoa.Telialla kertoivat asiakaspalvelijat, että heillä on hieman ongelmia juuri yhdistelmälaskujen osalta. Ennen tuli kolme erilistä laskua,eikä ongelmia olllut.

kustaa1967
Konkari
  • 441 custom-general.kudos
  • 980 custom-general.replies
  • 27 custom-general.solutions

@seppojupi  kirjoitti:

Tämä ei ole vastaus, van kysymys tuosta otsikosta.

Vuoden alusta alkoi tulla minun Teliaan yhdistelmälasku, jonka maksoin heti. Olen pyytänyt jo maaliskuussa, että se tulisi e-laskuna. Olin yhteydessä Nordeaan, ja siellä tarkistivat, että kaikki on ok. Telia näkyy saajaluettelossa.

Tuleeko minunTeliaan lasku aina ikäänkuin etuajassa e-laskuen verrattuna eli kuinka pitkä on viive noiden laskutusten välillä. Voiko tuon minun telia-laskun poistaa jotenkin, jolloin vain e-lasku verkkopankkiin olisi ainoa.Telialla kertoivat asiakaspalvelijat, että heillä on hieman ongelmia juuri yhdistelmälaskujen osalta. Ennen tuli kolme erilistä laskua,eikä ongelmia olllut.

Lasku tulee aina ensin Minun Teliaan ja päivän tai parin päästä verkkopankkiisi.

Jos e-lasku toimii ok , niin ei sinun tarvitse siitä Minun Teliasta välittää.

Itse olen verkkopankissani laittanut asetuksiin , että pankki ilmoittaa , kun lasku on saapunut.

Kun maksat e-laskun verkkopankissa , niin se näkyy parin pankkipäivän päästä maksettuna myös Minun Teliassa.

seppojupi
Kommentaattori

Siitä lähtien, kun muutin  yhdistelmälaskuun, niin se tuli vain sinne minun teliaan. Ennen eriliset laskut tulivat parin päivän viiveellä verkkopankkiin, nyt  ko yhdistelmälasku ei ole tulut 3-4  päivään, joten maksoin sen ohjeen mukaan.,verkkopankki hoitaa kaikki laskut automaatisesti. kiitos ohjeesta, näin neuvoivat pankissakin , kun kyselin.

kustaa1967
Konkari

Ok.

Seuraile jatkossa , että tuleeko se yhdistelmälasku verkkopankkiisi.

Kun laskuja on yhdistelty , niin mahdollisesti e-laskuvaltuutus pitää pankissa ensin poistaa ja sitten luoda uudestaan eri viitteellä.

seppojupi
Kommentaattori

Odottelen viikon, kun eräpäuvä 30.05. Neuvoivat myös pankissa eli poistat ja avaat uudestaan,lupasivat myös neuvoa , kun olenmallia -38.

Voiko muuten poistattaa minun teliassa, ettei laskua sinne.

kustaa1967
Konkari

@seppojupi  kirjoitti:

Käsittääkseni ei , mutta ei siihen ole tarvettakaan. Kun käytät e-laskua , niin Minun Telia on vain toinen arkisto pankin lisäksi.

HannaMarikaL
Moderaattori
Moderaattori
  • 126 custom-general.kudos
  • 495 custom-general.replies
  • 24 custom-general.solutions

@seppojupi  kirjoitti:

Odottelen viikon, kun eräpäuvä 30.05. Neuvoivat myös pankissa eli poistat ja avaat uudestaan,lupasivat myös neuvoa , kun olenmallia -38.

Kuten @kustaa1967 tuossa mainitsikin, niin Minun Telian laskua ei voi poistaa, vaan se toimii ns. arkistona laskuille. Eli jos joskus tulee tarvetta katsoa laskuja, pääsee niitä katsomaan esimerkiksi Minun Teliasta halutessaan. Ja tosiaan jos e-lasku ei syystä tai toisesta aktivoidu, kannattaa vanhemmat e-laskukytkennät poistaa, odottaa vuorokausi ja tehdä kytkentä uudestaan. Pankkisi voi myös tarvittaessa auttaa kytkennän teossa. 🙂

| Telia Yhteisön moderaattori | iPhone 12 | Sarjat | Musiikki | Kaikkea maan ja taivaan väliltä |

seppojupi
Kommentaattori

Kun laskuja on yhdistelty , niin mahdollisesti e-laskuvaltuutus pitää pankissa ensin poistaa ja sitten luoda uudestaan eri viitteellä.

Onko tuo viite viimeksi minun telian tulleen laskun viite. Nehän ovat joka kk  erilaiset, katoin juuri edellisen kk:n viitteen.