Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Heidihelene
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 152 custom-general.kudos
  • 81 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Minustako laitelähettiläs 2020?

Mun lemppari kuva! Kuva otettu ja muokattu OnePlus 6Mun lemppari kuva! Kuva otettu ja muokattu OnePlus 6Muokkaamaton kuva minusta karjurockista. Kuva OnePlus 6 takakameraMuokkaamaton kuva minusta karjurockista. Kuva OnePlus 6 takakamera

Moikka!

Mie olen Heidi ja mie tahtoisin tulla Telian seuraavaksi laitelähettilääksi 2020. Minäpä vähän kerron nyt sinulle, että kuka minä olen ja miksi ihmeessä minut pitäisi tähän tehtävään valita...

Olen lukiolainen, abiturientti, jonka tarkoituksena olisi saada lakki päähän sitten kevään lopussa. Olen hyvin sosiaalinen nuori nainen, todella persoonallinen ja energiaa löytyy ja paljon! Vaikka välillä minäkin koen huonoja päiviä, hymyni ei silti hyydy! Ulkoilen koirani Lyylin kanssa luonnossa, harrastan jalkapalloa, selailen mediaa ja näen paljon ystäviä vapaa-ajallani. Toimin myös asiakaspalvelijana kuntosalilla, mikä on ollut todella opettavaista työtä koulun ohella. Suurimman osan elämästäni olen kuitenkin käyttänyt opiskeluun. Mutta mitäs minä sitten teen kun olen rähkinyt koulun penkillä 12 vuotta ja muusta elämästä ei tietoakaan eikä jatko-opiskelut heti lukion jälkeen kiinnosta?

Mie alotan aivan uudenlaisen elämän. Tahdon itse kutsua sitä vapaudeksi. Vapaus kaikista oppikirjoista joiden ympärillä olen 12 vuotta elänyt, ja ainoa, joka määrää tekemisiäni olen minä itse! Ajatus nyt olisi se, että minä keksin itse, miten päiväni kulutan. Vapaapäivinä voin lukea kirjoja, käydä lenkillä, mennä shoppailemaan, löhöillä netflixin äärellä, treffata kavereiden kanssa, tehdä kotitöitä kun vanhemmat ovat töissä ja tehdä mitä ikinä mieleni tekee! Aijon myös runsaan vapaa-ajan aikana jaata elämääni sosiaalisessa mediassa ahkerasti ja näyttää muille, mitä tuleva välivuosi tulee pitämään sisällään. Joten nyt päästäänkin kysymykseen, miksi MINÄ telian laitelähettilääksi?

Jos minut valittaisiin laitelähettilääksi 2020, tulisin testaamaan tulevana vuotena laitteita ainakin seuraavissa paikoissa... Matkustan Tanskaan kesällä pariksi viikosi, jolloin netti ulkomailla olisi erinoimainen ominaisuus muutenkin kuin paikoissa, jossa on wifi saatavilla. Aijon olla paljon mökillä perheeni ja ystävieni kanssa kesällä, joten verkon pitäisi toimia myös syrjäisemmilläkin seuduilla. Aijon olla ulkona rannalla, luonnossa ja kaupungilla ystävien kanssa mahdollisimman paljon ja pitkiä aikoja, joten akun olisi hyvä kestää pidempiäkin aikoja kerralla. Aijon mennä festareille, jossa akunkesto on hyvin tärkeä ominaisuus, sekä kamera, jolla saisi selkeitä videoita ja hyviä kuvia myös liikkuvasta kohteesta! 

Muokkaamaton kuva minusta karjurockista. Kuva Oneplus 6 etukameraMuokkaamaton kuva minusta karjurockista. Kuva Oneplus 6 etukameraOtan siis mielelläni mahdollisen haasteen vastaan, sekä tahdon neuvoa ja auttaa muita. Varmasti tulisin itsekin kyselemään apua, kun sitä tarvitsisin! Kertoisin mielelläni kokemuksia laitteista, joita minulle annetaa testattavaksi. Opettelisin käyttämään laitteita perusteellisesti ja tekisin selkeitä esittelyitä laitteista, joita pääsen testaaamaan. Tulisin myös kertomaan omia kokemuksia siitä, mitkä ominaisuudet koen itse käteviksi ja hyviksi! Ja koska käytän puhelinta hyvin ahkerasti arjessa (viestittelen muiden kanssa ja jaan kuvia sekä videoita sosiaalisessa mediassa) tämä tehtävä kuulostaa juuri siltä, mitä tahdon mukaan minun tulevaan vuoteeni! Minä olen tähän enemmän kuin valmis!

Kiitos jos jaksoit lukea tekstini! Hyvää tulevaa kevättä sinulle! Hymiö Erittäin onnellinen

4 vastausta
Heidihelene
Telia 5G lähettiläs 2021

Tehtävä 2

OnePlus 6. Kuva otettu OnePlus 7 prollaOnePlus 6. Kuva otettu OnePlus 7 prolla

Minulla on yksi isosisko, tiedättekö mitä se tarkoittaa? Se tarkoittaa sitä että kun siskoni on saanut/ostanut itselleen uuden älypuhelimen, minä nuorempana sisaruksena olen saanut hänen vanhat luurit käyttööni. Joten lapsena totuin siihen, että puhelimen laturia piti pitää joka paikassa mukana, koska akku ei kestänyt kauan. Luulin tämän olevan jopa ihan normaali juttu, kunnes sain ensimmäisen uuden puhelimen käyttöön pari vuotta sitten…

Ostin kesällä 2018 itselleni OnePlus 6. Se oli tuolloin OnePlussan uusin malli markkinoilla ja se oli kyllä upea! En ollut vielä alku keväästä kuullutkaan OnePlus -nimisestä merkistä, tai en ainakaan ollut kiinnittänyt siihen huomiota. Yksi kaverini kuitenkin haaveili tulevasta OnePlus 6 keväällä ja aloin silloin itsekin tutkimaan, mikä tuo OnePlus oikein on?

Kuva otettu OnePlus 7 prollaKuva otettu OnePlus 7 prollaOnePlus on kiinalainen puhelinmerkki, joka on perustettu vasta 2013. Vaikka merkki onkin suht uusi verrattuna muihin, on se ravannut tiensä maailman markkinoille ja on nykyään yksi myydyimpiä puhelinmerkkejä Euroopassa. Vielä kolme vuotta sitten en edes huomannut, että kenelläkään olisi kyseisen merkin puhelinta, mutta nykyään se on todella suosittu ja tiedän monia, kenellä kyseisen merkin puhelin on taskussa.

Saatuani OnePlus 6 käteeni, tajusin, kuinka heikkoja minun entiset puhelimet ovat olleet. Minulla on ollut vaikka minkä merkkisiä puhelimia, nokia, samsung, honor ja iphone. Niiden kamerat oli ihan ok, akku ei pahemmin kestänyt (pitää muistaa, että siskoni on niitä käyttänyt vuoden ennen minua) ja ne kuumenivat vähäisestäkin käytöstä. OnePlus 6 oli kaikkea muuta. Puhelimen kamera on todella hyvä. Sillä saa myös liikkuvista kohteista todella selkeitä kuvia, kuhan on hyvä valaistus. Kamera on monipuolinen ja hyviä kuvia saa niin taka- kuin etukamerallakin. Puhelimella on mahdollista ottaa myös muotokuvia ja ottaen huomioonOnePlus 6 otettu kuva, yönäkymäOnePlus 6 otettu kuva, yönäkymä puhelimen hinnan, yönäkymä on todella hyvä. Puhelimella on myös muita kameratiloja, mutta en itse ole niitä tykännyt käyttää. Minulle on riittänyt normaali valokuva, muotokuva ja yönäkymä. Pitää vielä mainita, että OnePlus 6 otetut videot, joita olen ottanut, ovat ylittäneet odotukseni. Esimerkiksi kun olen ottanut keikoilta videoita, videoita katsottaessa luulisi, että puhelin on ollut jalustimessa kiinni, koska käden pieniä liikkeitä ole näkynyt.

OnePlus 6 akku on myös todella kestävä. Vielä kahden vuoden käytön jälkeenki se on parempi kuin yhdenkään entisen puhelimeni akku. Se on hieman heikontunut, mutta ei merkittävästi. Kuitenkin jos olen todella kauan ollut puhelimella ja pyörittänyt raskaampia soveluksia, on ymmärrettävää, että akku ei tällöin kestä vaan voi jopa nopeastikin mennä. Ei kuitenkaan niin nopeasti, mitä vanhojen puhelimien akut ovat menneet.

OnePlus 6 ei ole kuitenkaan ollut täydellinen helmi, vaikka kaiken kehun arvoinen onkin. Se on heittänyt sovelluksista ulos aivan yhtäkkiä. Tällöin näytölle tulee harmaa laatikko, joka sanoo, ettei sovellusta voi avata. Tämän tullessa ei pääse käsiksi mihinkään sovellukseen vaan aina tulee sama laatikko näytölle. Silloin ei auta muu kuin käynnistää puhelin uudelleen. Ja tämä ongelma ei ole mikään pitkän käytön jälkeen tullut ongelma, vaan sitä on ilmennyt ihan alusta asti ja tiedän, että muillakin OnePlus käyttäjillä on tullut samanlaisia ongelmia. Ongelma ilmentyy onneksi vain harvoin, mutta on harmittava.

Pakko myös sanoa, vaikka puhelin onkin todella kaunis ja miellyttävä pitää kädessä, takakuori ei miellytä. On todella ärsyttävää, että puhelin ei pysy puhtaan näkösenä, jos siinä ei käytä kuoria. Kaikki sormenjäljet näkyy lasista, varsinkin, kun oma puhelimeni on musta. Mutta muuten todella kaunis ja modernin näköinen puhelin.

Takakuoren lasista päästäänkin myös yhteen muuhun ”miinukseen”, joka ei kuitenkaan itseäni niin paljon haittaa. OnePlus 6 ei tue langatonta latausta. Tämä ei kuitenkaan ole mikään laitetta huonontava ominaisuus. Sen sijaan, OnePlus 6 on aux-liitäntä, joka on monesta uudesta puhelimista jo kadonnut ominaisuus. Itse tykkään, että ominaisuus on tallella, koska itse käytän vielä välillä langattomia kuulokkeita välillä.

OnePlus 6 muisti, joka on 64Gt, on myös enemmän kuin tarpeeksi. Vielä kahden vuoden jälkeen muistia on jäljellä 25% puhelimessani, vaikka tuntuu, että puhelimeni on täynnä kaikkea turhia sovelluksia ja kuvia.

Zoomattu OnePlus 6 otettu kuvaZoomattu OnePlus 6 otettu kuvaJoten on myönnettävä, että hinta-laatusuhteeltaan OnePlus 6 on huippu. Sen käyttöjärjestelmää saa muokattua monin tavoin itsensä näköiseksi, surffaaminen sovellusten välillä on nopeaa ja lasinen design antaa todella laadukkaan tuntuman laitteesta. OnePlussassa on myös monia hyviä ja hyödyllisiä ominaisuuksia, jotka helpottavat käyttäjää huomattavasti. Esimerkiksi puhelimen reunalla oleva painike, joka antaa käyttäjälle mahdollisuuden pistää puhelimeen äänet päälle äänettömästä tilasta, nopeuttaa puhelimen käyttämistä. OnePlus 6 ostamista en ole siis hetkeäkään katunut, vaan päinvastoin, olen mainostanut puhelinta ystävilleni ja saanut osan jopa ostamaan OnePlus merkkisen puhelimen. Aijon jatkossakin suosia merkkiä, sillä mikään ei ole tähän asti vetänyt vertoja hinta-laatusuhteeltaan.

Heidihelene
Telia 5G lähettiläs 2021

Tehtävä 2

Oneplus 6 näyttöpuoli. Kuva otettu OnePlus 7 prollaOneplus 6 näyttöpuoli. Kuva otettu OnePlus 7 prolla

Minulla on yksi isosisko, tiedättekö mitä se tarkoittaa? Se tarkoittaa sitä että kun siskoni on saanut/ostanut itselleen uuden älypuhelimen, minä nuorempana sisaruksena olen saanut hänen vanhat luurit käyttööni. Joten lapsena totuin siihen, että puhelimen laturia piti pitää joka paikassa mukana, koska akku ei kestänyt kauan. Luulin tämän olevan jopa ihan normaali juttu, kunnes sain ensimmäisen uuden puhelimen käyttöön pari vuotta sitten…

Ostin kesällä 2018 itselleni OnePlus 6. Se oli tuolloin OnePlussan uusin malli markkinoilla ja se oli kyllä upea! En ollut vielä alku keväästä kuullutkaan OnePlus -nimisestä merkistä, tai en ainakaan ollut kiinnittänyt siihen huomiota. Yksi kaverini kuitenkin haaveili tulevasta OnePlus 6 keväällä ja aloin silloin itsekin tutkimaan, mikä tuo OnePlus oikein on?

OnePlus on kiinalainen puhelinmerkki, joka on perustettu vasta 2013. Vaikka merkki onkin suht uusi verrattuna muihin, on se ravannut tiensä maailman markkinoille ja on nykyään yksi myydyimpiä puhelinmerkkejä Euroopassa. Vielä kolme vuotta sitten en edes huomannut, että kenelläkään olisi kyseisen merkin puhelinta, mutta nykyään se on todella suosittu ja tiedän monia, kenellä kyseisen merkin puhelin on taskussa.

OnePlus 6 takakuori. Kuva otettu OnePlus 7 prollaOnePlus 6 takakuori. Kuva otettu OnePlus 7 prollaSaatuani OnePlus 6 käteeni, tajusin, kuinka heikkoja minun entiset puhelimeni ovat olleet. Minulla on ollut vaikka minkä merkkisiä puhelimia, nokia, samsung, honor ja iphone. Niiden kamerat oli ihan ok, akku ei pahemmin kestänyt (pitää muistaa, että siskoni on niitä käyttänyt vuoden ennen minua) ja ne kuumenivat vähäisestäkin käytöstä. OnePlus 6 oli kaikkea muuta. Puhelimen kamera on todella hyvä. Sillä saa myös liikkuvista kohteista todella selkeitä kuvia, kuhan on hyvä valaistus. Kamera on monipuolinen ja hyviä kuvia saa niin taka- kuin etukamerallakin. Puhelimella on mahdollista ottaa myös muotokuvia ja ottaen huomioon puhelimen hinnan, yönäkymä on todella hyvä. Puhelimella on myös muita kameratiloja, mutta en itse ole niitä tykännyt käyttää. Minulle onYönäkymä. Kuva OnePlus 6Yönäkymä. Kuva OnePlus 6 riittänyt normaali valokuva, muotokuva ja yönäkymä. Pitää vielä mainita, että OnePlus 6 otetut videot, joita olen ottanut, ovat ylittäneet odotukseni. Esimerkiksi kun olen ottanut keikoilta videoita, videoita katsottaessa luulisi, että puhelin on ollut jalustimessa kiinni, koska käden pieniä liikkeitä ole näkynyt.

OnePlus 6 akku on myös todella kestävä. Vielä kahden vuoden käytön jälkeenki se on parempi kuin yhdenkään entisen puhelimeni akku. Se on hieman heikontunut, mutta ei merkittävästi. Kuitenkin jos olen todella kauan ollut puhelimella ja pyörittänyt raskaampia soveluksia, on ymmärrettävää, että akku ei tällöin kestä vaan voi jopa nopeastikin mennä. Ei kuitenkaan niin nopeasti, mitä vanhojen puhelimien akut ovat menneet.

OnePlus 6 ei ole kuitenkaan ollut täydellinen helmi, vaikka kaiken kehun arvoinen onkin. Se on heittänyt sovelluksista ulos aivan yhtäkkiä. Tällöin näytölle tulee harmaa laatikko, joka sanoo, ettei sovellusta voi avata. Tämän tullessa ei pääse käsiksi mihinkään sovellukseen vaan aina tulee sama laatikko näytölle. Silloin ei auta muu kuin käynnistää puhelin uudelleen. Ja tämä ongelma ei ole mikään pitkän käytön jälkeen tullut ongelma, vaan sitä on ilmennyt ihan alusta asti ja tiedän, että muillakin OnePlus käyttäjillä on tullut samanlaisia ongelmia. Ongelma ilmentyy onneksi vain harvoin, mutta on harmittava.

Pakko myös sanoa, vaikka puhelin onkin todella kaunis ja miellyttävä pitää kädessä, takakuori ei miellytä. On todella ärsyttävää, että puhelin ei pysy puhtaan näkösenä, jos siinä ei käytä kuoria. Kaikki sormenjäljet näkyy lasista, varsinkin, kun oma puhelimeni on musta. Mutta muuten todella kaunis ja modernin näköinen puhelin.

Takakuoren lasista päästäänkin myös yhteen muuhun ”miinukseen”, joka ei kuitenkaan itseäni niin paljon haittaa. OnePlus 6 ei tue langatonta latausta. Tämä ei kuitenkaan ole mikään laitetta huonontava ominaisuus. Sen sijaan, OnePlus 6 on aux-liitäntä, joka on monesta uudesta puhelimista jo kadonnut ominaisuus. Itse tykkään, että ominaisuus on tallella, koska itse käytän vielä välillä langattomia kuulokkeita välillä.

OnePlus 6 muisti, joka on 64Gt, on myös enemmän kuin tarpeeksi. Vielä kahden vuoden jälkeen muistia on jäljellä 25% puhelimessani, vaikka tuntuu, että puhelimeni on täynnä kaikkea turhia sovelluksia ja kuvia.

Zoomattu kuva Oneplus 6Zoomattu kuva Oneplus 6Joten on myönnettävä, että hinta-laatusuhteeltaan OnePlus 6 on huippu. Sen käyttöjärjestelmää saa muokattua monin tavoin itsensä näköiseksi, surffaaminen sovellusten välillä on nopeaa ja lasinen design antaa todella laadukkaan tuntuman laitteesta. Oneplussassa on myös monia hyviä ja hyödyllisiä ominaisuuksia, jotka helpottavat käyttäjää huomattavasti. Esimerkiksi puhelimen reunalla oleva painike, joka antaa käyttäjälle mahdollisuuden pistää puhelimeen äänet päälle äänettömästä tilasta, nopeuttaa puhelimen käyttämistä. OnePlus 6 ostamista en ole siis hetkeäkään katunut, vaan päinvastoin, olen mainostanut puhelinta ystävilleni ja saanut osan jopa ostamaan OnePlus merkkisen puhelimen. Aijon jatkossakin suosia merkkiä, sillä mikään ei ole tähän asti vetänyt vertoja tähän.

Juupelis0
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies

Täältä ääni! Toivottavasti paras valitaan! 

Kuukkelinpuu
Vakiokalustoa ☆
  • 68 custom-general.kudos
  • 158 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ääni annettu tarinalle elävästä elämästä. Luonnollisuus ja murteella kirjoitettu teksti rikastuttaa huomattavasti viestintää.

Ten points ja hyvää kevättä. Toivottavasti kesän suunnitelmat reissuistasi onnistuvat.

Piristi päivää kun luin tarinasi. 🙂