Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
pejalonen
Uusi keskustelija
  • 10 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

DORO 1632, DORO 326 ja Telian SIM kortin rekisteröinti verkkoon epäonnistuu

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Heippa!

 

Tässä mielenkiintoinen ongelma DORO 1632 sekä 326 puhelimien kanssa.

 

Liittymänä tyyppinä on multi SIM, josta uusittu ensijainen SIM kortti (aktivoitu).

Taustana NOKIA C1-01 hajosi käyttökelvottomaksi jokin aika sitten.

 

Rikki mennyttä kännykkää yritettiin korvata DORO 1632 puhelimella, joka toimii kilpailijan liittymällä moitteetta.

Myöskin alkuperäiset asetukset palautettu DORO 1632 puhelimeen.

 

Telian SIM korttia (vanha sekä myöhemmin uutta) koitettu DORO 1632 puhelimeen.

DORO 1632 kysyy PIN koodin joka syötetty puhelimeen onnistuneesti.

Telian SIM kortti ei löydä verkkoa DORO 1632 puhelimessa ja näytössä lukee "Vain hätäpuhelut".

Kokeiltu myös toista SIM2 korttipaikkaa huonolla menestyksellä. DORO 1632 ei rekisteröidy verkkoon ja ilmoittaa "Vain hätäpuhelut" kuten SIM1 korttipaikalla.

 

Sama vikatilanne toistuu DORO 326 puhelimella (aikaisemmin vanhalla SIM kortilla ja myöhemmin uudella SIM kortilla huomioitu SIM kortin koko). Hyväksyy PIN koodin OK ja DORO 326 ilmoittaa kuvakkeella SIM-korttivirhe (tarkistettu manuaalista). Palautettu myöskin alkuperäiset asetukset.

 

Koitettu Telian SIM korttia Nokia 3110 3G puhelimeen löytää verkon ja SIM kortti toimii kyseisssä puhelimessa moitteetta (tekstiviesti, puhelun soittaminen ja vastaaminen) vanhalla korttilla OK ja myöhemmin uusi aktivoitu SIM kortti toimii NOKIA 3110 3G puhelimessa.

 

Epäilty, että SIM korttissa jotain vikaa. Tilattu uusi SIM ja uusi SIM kortti aktivoitu onnistuneesti.

Uusi SIM kortti ei toimi DORO 1632 tai 326 kännykässä (edellä mainittu virhe), mutta toimii Nokia 3110 3G puhelimessa.

 

Ei voi ymmärtää mikä tälläisen voisi aiheuttaa? Kiitän etukäteen jo vastauksista.

Ketään muu törmännyt näinkin haastavaan ongelmaan?

 

----

Muokkaus TeroRe: Poistin allekirjoituksen kommentin lopusta

/P
17 vastausta
pejalonen
Uusi keskustelija
  • 10 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Kuukkelinpuu kyllä vain vikailmoituskin on tehtynä Telialle asiasta jo 30.4.2022 lauantaina.

Dorolle on myöskin tehty 2.5.2022 maanantaina support tiketti aiheesta.

 

Suomenkielinen Doron tuki on varmaan yllätykseksi ICT-alan lakon piirissä, kun vastaus on jumittanut.

 

Off topic aiheesta, kun lakko on mainittu...

Tietenkin täysi tuki ICT-alan lakolle, mutta kriittiset palvelut pitää turvata. Esimerkiksi kuten senioreiden yli 80 vuotiaiden puheliliittymät, joita käytetään turvapuhelimissa tai muissa kriittisissä elämään liittyvissä laitteissa. Jos niihin kohdistuu vikatilanne.

/P
AnneAn
Telialainen
Telialainen
  • 125 custom-general.kudos
  • 444 custom-general.replies
  • 45 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Pahoittelut viankorjauksen viivästymisestä. Koska liittymästä on jätetty vikailmoitus, niin vianhallintamme tulee olemaan sinuun yhteydessä, kun vikailmoitus otetaan käsittelyyn. Ihan Soneran aikaisia SIM-kortteja ei taida enää löytyä mutta voidaan toimittaa vanhin saatavilla oleva SIM-kortti vianhallinnastamme.

 

--

Muokkaus TeroRe: Muokkasin fontit kuosiin

pejalonen
Uusi keskustelija
  • 10 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei @AnneAn ,

 

Kiitos jäädään odottamaan. Taitaa olla vasta ICT-ala lakon päätyttyä, kun ollaan yhteydessä.

 

🙂

 

 

/P
pejalonen
Uusi keskustelija
  • 10 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Pieni päivitys mitä on tapahtunut,

Pienen haahuilun jälkeen DORO 1362 puhelimesta löytyi manuaalinen verkonhaku.

Haun tulokset olivat hämmentävät Telian SIM kortti mikä oli paikalla antoi tulokseksi vain FI DNA, FI ELISA, (joten tästä puuttuu FI SONERA/TELIA).

 

DORO 1362 on 2G -puhelin joten manuaali kertoo jtn verkoista mitä se tukee seuraavaa.

Verkkokaistat (MHz) [suurin radiotaajuusteho/dBm]:
2G GSM 850 [33], 900 [33], 1800 [30], 1900 [30] mutta DOROn tuki ihmetteli asiaa, että tukeeko operaattori eli Telia tässä tilanteessa sitä 2G verkkoa. Mielenkiintoista.

 

 

Kuitenkin nyt odotetaan "uutta" vanhaa SIM-korttia Telialta, jos sellainen tulisi jossain vaiheessa. Kuitenkin tapaus itsessään on mielenkiintoinen jo Telia SIM-kortilla ei löytynyt siis Telian (Sonera) omaa verkkoa. 

 

/P
irritus
Konkari ☆
  • 727 custom-general.kudos
  • 1310 custom-general.replies
  • 104 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Sijaitseeko puhelin Pohjois- tai Itä-Suomessa eli Yhteisverkon alueella?

 

Jos sijaitsee, kahden verkon näkyminen GSM- eli 2G-puhelimessa on normaalia, sillä alueella ei ole kuin kaksi verkkoa, Yhteisverkko ja Elisa. Oudoksi tilanteen tosin tekee, ettei puhelin tarjonnut FI 36 ja Elisa. Operaattorit kyllä sähläävät sim-korttiensa brändäyksen kanssa niin perusteellisesti, etten lainkaan hämmästyisi, vaikka tuo Dna olisi oikeasti Yhteisverkko. Mitä tapahtuu, jos yrität valita Dorosta ”FI DNA” verkon?

 

Mikäli puhelin sijaitsee Länsi- tai Etelä-Suomessa, yksi mahdollisuus on, että Telia on hankkinut samoja epäyhteensopivia GSM-tukiasemia kuin Elisakin. Oletko kokeillut viedä puhelimen muutaman kilometrin päähän, toimiiko se siellä normaalisti? Jos toimii, lähin tukiasemanne on rikkinäinen tai/ja epäyhteensopiva. Tällöin tee vikailmoitus Telialle.

 

Telialla ja Yhteisverkolla on GSM900-verkot, eli 2G puhelinten pitäisi toimia edelleenkin.

pejalonen
Uusi keskustelija
  • 10 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei @irritus kiitos ideasta mutta, vanhempani asuvat Satakunnan ja Varsinais-Suomen rajalla joten ei taida olla yhteisverkkoa siellä.

 

Kyllä eri verkkoja kokeiltiin molelmpien verkkojen päällä on punainen risti merkkinä ettei sitä pysty käyttämään.

 

Aivan se tukiasema. Telian omistama masto uusittiin kokonaan pari vuotta sitten joka on naapurissa 200 metrin päässä.

 

Pyydän vanhempiani käymään mahdollisuuksien mukaan "ajelulla" kauempana tuosta edellä mainitusta mastosta.

 

/P
merkel22
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

swissone (swisstone?) SC1230 sama ongelma, ei rekisteröidy.

telia uusi SIM Toukokuulta 2022
Toimii muissa puhelimissa.
Jokus onnistui kun ensin käynnisti toisessa puhelimessa, ja  sitten siirsi nopeasti ongelmalliseen puhelimeen.
Vanha sim toimi, samoin eri operaattorieden prepaidit mukanalukien ja telian suht uusi prepaid.
SIM toimii kuitenkin esim huawei B160 nokia 950 etc ok.
Ainoastaan kalastuspuhelimessa ei suostu rekisteröitymään.

mickem
Telialainen
Telialainen
  • 10 custom-general.kudos
  • 26 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@merkel22  kirjoitti:

swissone (swisstone?) SC1230 sama ongelma, ei rekisteröidy.

telia uusi SIM Toukokuulta 2022
Toimii muissa puhelimissa.
Jokus onnistui kun ensin käynnisti toisessa puhelimessa, ja  sitten siirsi nopeasti ongelmalliseen puhelimeen.
Vanha sim toimi, samoin eri operaattorieden prepaidit mukanalukien ja telian suht uusi prepaid.
SIM toimii kuitenkin esim huawei B160 nokia 950 etc ok.
Ainoastaan kalastuspuhelimessa ei suostu rekisteröitymään.


Tervetuloa Yhteisöön! Eli sinulla on ollut sama Telian liittymä käytössä kalastuspuhelimessasi, mutta nyt kun vaihtui uudempi SIM-kortti siihen niin enää ei päästä verkkoon, vaikka toimii toisilla puhelinlaitteilla? Telian Prepaid-kortti myös päästää verkkoon samalla puhelimella? Voit tehdä tuosta häiriöilmoituksen niin saadaan tämä tutkittua. Jos sinulla on tallessa edellinen vanha SIM-kortti, voimme aktivoida sen myös takaisin käyttöön. Tämä onnistuu myös itsepalvelusta kirjautumalla Minun Teliaan, valitsemalla liittymäsi ja sitten Aktivoi SIM-kortti tai eSIM. Syötä sitten SIM-kortin numerosarja ja paina Lähetä tilaus.